Skocz do zawartości

Diagnostyka X5 F15 przez gniazdo serwisowe OBD2


avalonX5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Od ponad roku mam problem z pojawiającym się komunikatem: "Napęd. Jedź wolno dalej. Pełna moc niedostępna. Sprawdź w Twoim serwisie." Ciekawostką jest fakt, że komunikat pojawia się na chwilę, po czym znika samoistnie lub po wyłączeniu/zapaleniu silnika. W momencie pojawienia się komunikatu samochód rzeczywiście traci na chwilę moc, gdy komunikat znika, pojazd z powrotem działa bez zastrzeżeń. Oczywiście byłem w serwisie, podpięli do komputera i ... nic. Zero błędów. Jestem jedynie w plecy parę stówek. Stwierdzili, że jeśli komunikat nie pojawi się na stałe, to niemożliwe jest jego zdiagnozowanie. Zapytałem zatem co radzą. Usłyszałem, że jeździć do momentu kiedy komunikat pojawi się na stałe lub coś się ewidentnie rozsypie i wtedy będzie wiadomo co naprawiać. Pomyślałem jednak, że nie będę czekał aż coś się rozleci, bo może to być zbyt kosztowne. Uważam, że jedyną radą jest podpięcie urządzenia diagnostycznego od razu w momencie pojawienia się komunikatu. Widzę, że w necie jest sporo takich urządzeń począwszy o stu paru złotych do kilku tysięcy. PYTANIE DO UŻYTKOWNIKÓW TEGO SERWISU !!! Jakie urządzenie polecilibyście do X5 F15 40D, 2016 rok w przedziale cenowym 300-500 złotych ?

Dodam jeszcze, że wszedłem w ukryte menu serwisowe samochodu z poziomu przycisku kasowania przebiegu dziennego w momencie pojawienia się komunikatu i rzeczywiście w tym momencie pojawia się błąd 0029. Poczytałem na ten temat i jedynie dowiedziałem się, że błąd może dotyczyć kilku miejsc niesprawności silnika, ale to żadna precyzyjna informacja. Proszę zatem o pomoc w postaci podpowiedzi zakupu konkretnego urządzenia diagnostycznego. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Ale ... Kilka dni temu w ramach akcji serwisowej wymieniali mi chłodniczkę EGR. Zapytałem czy zawór EGR też podlegał wymianie. Odpowiedzieli, że nie, bowiem jest to oddzielny element nie podlegający akcji serwisowej, a poza tym po demontażu zaworu nie mieli żadnych zastrzeżeń do samego zaworu i pracy silnika. Jak zatem interpretować oświadczenie autoryzowanego serwisu BMW ? Kłamstwo ? Pzdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.