Skocz do zawartości

Lusterko zewnętrzne fotochrom - permanentnie przyciemnione


Bugsy

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Czy lusterka boczne, zewnętrzne są fotochromatyczne czy elektrochromatyczne?

Lusterko po stronie kierowcy jest permanentnie przyciemnione, tak na złotawo, prawe działa jak wcześniej, przyciemnia się w nocy jak świeci i rozjaśnia jak nie świeci i w dzień.


Poszukując trochę info, wynika, że opcja S430A (przyciemnianie zewnętrznych) wymaga okablowania, co sugeruje że są to lusterka elektrochromatyczne, ale... gdzie jednocześnie czytałem, że to są fotochromatyczne (czyli nie bez elektryki). Dodatkowo, jeśli mnie pamięć nie myli to boczne ściemniały się niezależnie od wstecznego w środku, co znowu sugerowałoby że są fotochromatyczne a nie elektrochromatyczne i sugerowałoby, że permanentne ściemnienie jest "zużyciem" materiału.


Ale czy tak jest na pewno? Czy może coś się stało z którąś wiązką, przy okazji poprzedniego rozbierania drzwi w warsztacie (miałem wilgoć i podejrzenie było na drzwi).


Chciałbym uniknąć niepotrzebnego zakupu wkładu lusterka, jeśli to jest kwestia elektryki i trzeba piny sprawdzić.


Będę wdzięczny za sugestie od czego zacząć.



Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Musisz kupić wkład niestety z czasem te elektrochromatyczne lustra żółkną. Z używkami jest gruby problem, bo większość ma już żółte plamy. Informacja jak bardzo ma być ściemnione jest z lusterka wstecznego. Całe boczne lusterko w opcji 313 ( tylko składane) lub 430 (składane plus ściemniane) informacje dostaje szyną danych LIN.

Tu masz informację z tis

Electrochromic outside mirror (optional equipment)


Electrochromic door mirrors automatically dim the mirror glass if a source of light from the rear is detected.


The electrochromic inside mirror has 2 sensors that measure incident light from the front and the rear. A voltage signal is output (the strength of which depends on the difference in intensity between the light from the front and the rear) if the light from the rear is more intense. The greater the voltage signal, the more the mirror glass is dimmed.


The signals from the electrochromic inside mirror are read in and evaluated in the roof function centre (FZD). The roof function centre (FZD) sends the message on the K-CAN. The footwell module (FRM) receives the message. The footwell module will send this message through the LIN bus to the exterior mirrors.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za info. Czyli się "zestarzało" :(

Teraz będzie łowienie takiego nie starego, co by się nie zestarzało za rok :(

Co ciekawe, prawe jest kompletnie nie tknięte zębem czasu... może było wymieniane? Choć mam auto od 11 lat... a jest niewiele starsze i nie było. To jest zastanawiające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najbardziej psuje uderzenie. Możs kiedyś ktoś w nie piedyknął drugim autem. Ja u siebie dokładałem. Kupiłem kompletne lusterka. Niestety pasażera dostaje plam, kierowcy jest idealne. Lusterka oba z 2007. Kupiłem drugie przez neta. na fotce, bylo piekne, ale po przyjeździe widać, ze też już zaczyna brazowieć. Jest w dużo lepszym stanie, ale też długo nie pociągnie. Nowe szkło z ASO koło 1000 zł, ale można nowe kupić za koło 500-600zl. Gdzieś ktoś podsyłał linki, że kupowal. Z allegro używka 150zl wzwyż. Bardzoej opłaca się to nowe kupić. Jak znajde linka to podeślę. Szkła pasują EU i UK z E8x i E9x. Numerów jest pełno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jack79, będę wdzięczny za linki - może warto dorzucić i mieć spokój.


Mi jednak chodzi po głowie, czy jest szansa, że coś jest źle wpięte i dlatego jest permanentnie przyciemnione? Pytam, gdyż problem "objawił się" właśnie po zabawach przy drzwiach w warsztacie, no chyba, że właśnie wtedy zostało uderzone i... mam efekt. Od tego czasu auto praktycznie nie było używane poza pojedynczymi przejazdami i teraz "dopieszczam" i prostuję rzeczy aby było miodzio.


Dzięki raz jeszcze za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ogólnie sprawa kontroli tego wygląda tak. Sygnał do lusterek schodzi na 3 piny, czyli 12V, masa i LIN. Idzie to do modułu z tyłu lusterka. Jak zdejmiesz tylná obudową to zobaczysz ten moduł. On rozdziela sygnał LIN na silniczek od składania (kabel żółty i biały), grzanie lusterek (dwa kabelki), fotochrom (dwa kabelki) oraz na ruch lusterka ( piny które przechodzą na sterowanie lusterka. Także jak działa ci sterowanie lusterek i inne funkcje to wszystko jest ok, tylko szkło padło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega dziękuję za super wyczerpującą odpowiedź. Jutro sprawdzę funkcjonalność reszty, ale coś mi się wydaje, że działało sterowanie góra/dół lusterkiem, czyli szkło :(


Czy mógłbyś podesłać linka do tego miejsca gdzie można kupić lustro w lepszej cenie? Niestety wyniki z wyszukiwarki oscylują w kierunku ceny ASO. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Znalazłem, to była ta strona, ale cena była prawie 200 zł nizsza niz teraz. Teraz jest po 996zl. W komentarzach było, że 800 kosztowało.

https://hitparts.pl/wklad-szklo-lusterka-prawy-bmw-3-e90e91-1104-0808-oe-51167144304-p-40650.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.