Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Walczę ze swoim N43, a widziałem na tym forum wiele postów gdzie wypowiadały się osoby o świetnej wiedzy!


Objawy

  • -Umiarkowany brak mocy (Pełna moc jest mi znana bo raz na jakiś czas ma dobry dzień). Jaka jest skala problemu? Można powiedzieć że zwykle jedzie lekko gorzej niż np Kia o tej samej pojemości, ale w dobry dzień wyraźnie czuć, że ta skomplikowana konstrukcja ma swoje zalety i czuć dużą elastyczność.

    -Jest trudniej ruszyć płynnie, tak jakby bardzo mały margines błędu jak chodzi o ilość gazu i tempo manewru (to dalej wpisuje się w brak mocy)

    -Przy zmianie biegów i puszczeniu sprzęgła następuje takie delikatne tąpnięcie wyczuwalne od strony tylnych kół, podobnie jak z ruszaniem trzeba się mocno starać, ale da się to zrobić płynnie (w każdym sprawnym aucie wykonuje się to bez myślenia)

    -Nie za fajna praca przy klimatyzacji - znaczne wibracje i duży wpływ na moc, w tym aucie dosłownie warto wyłączać klimę do wyprzedzania jak w kawałach.

Wszystkie powyższe objawy znikają kiedy ma dobry dzień, równo chodzi na biegu jałowym itd


Parę rzeczy już wymieniłem:

  • -Rozrząd był robiony w uznanym warsztacie od BMW jakieś 2 oleje temu

    -Nowa przepływka

    -Nowe cewki

    -Nowe świece

    -Czujnik NOX

    -Katalizator

Ogólnie naprawy były w miarę celne, bo większość skutkowała lekką poprawą, ale jeszcze do 100% daleko.


Jeszcze oczywiście na liście podejrzanych są wtryskiwacze, za ich wymianą przemawia fakt iż samochód czasami odrobinę brzydziej zapala (ale generalnie zawsze ok), a jest taka zależność że jeśli pojeździmy chwilę, wyłączymy go na moment i zapalimy znowu (albo za 2h) to będzie już dobrze. Wydaje mi się że to może potwierdzać wyciek z wtrysków - nowa sesja kierowania nie ma rozwalonych adaptacji krótkoterminowych, więc wszystko równiutko chodzi.


Samochód nie wyświetla żadnych błędów. (już kupiłem mu wszystko o co prosił) :lol:


Dajcie znać co sądzicie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja sądzę, że to wtryski. Możesz sprawdzić korekcję BToolem czy INPĄ.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Potwierdzam, wystarczyła wymiana wtryskiwaczy.


Awaria bardzo trudna do zdiagnozowania, ale udało się przyłapać jeden lejący wtryskiwacz. Wszedł cały nowy komplet i jest elegancko. Co wazne, moc wróciła. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.