Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktoś wymieniał i wie, czy niezbędne jest wyjęcie chłodnicy i spuszczenie płynu chłodzącego silnika do operacji wymiany skraplacza w silniku N47. Tak mówią materiały BMW. Czy może wystarczy odchylenie jej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to sobie odpowiem. Nic nie trzeba spuszczać. Wymontowałem obudowe filtra powietrza, odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy oraz zdemontowałem rurę od IC do klapy gaszącej. Następnie:

- demontujemy wentylator (jeden wkręt oraz jeden zaczep)

- odkręcamy dwa wkręty na rogach chłodnicy u góry

- odkręcamy przewody od skraplacza oraz jeden wkręt pomiędzy tymi przewodami.

- odchylamy chłodnicę i wyciągamy skraplacz

- wyciągamy tone liści, piachu i całego syfu

- montujemy w odwrotnej kolejności. Skraplacz sam wskakuje na miejsce. Gorzej z chłodnicą bo jest na przewodach, więc ciężko ją odpowiednio wcisnąć, ale po 10 minutach walki wchodzi na miejsce. Czas pracy za pierwszym razem koło 1,5h. Dodatkowo wymieniałem pasek, napinacz i rolki przy okazji. Nastała cisza przy odpalaniu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oglądałem to właśnie myślałem nad przechyleniem góry zestawu chłodnic do tyłu . Tylko nie wiedziałem czy to wystarczy do wyjęcia . Śmieci i liści tam sporo i przez to gnije .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.