Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jadąc dzis temperatura oleju na zegarach wyniosła 260 stopni fahrenheita czy jest to normalna temperatura dodam ze było xzis gorąco bo 25 stopni oraz jazda bardzo dynamiczna na trybie sport
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
260*F to 126*C ... Grubo grubo za dużo... To już po 125*C olej klasyfikuje się do wymiany.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie w f11 N57 silnik ostatnio zauważyłem także temperaturę rzędu 120°C autostrada 140 150km/h
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

120*C na cywilny motor w "cywilnych" zastosowaniach i to diesel to w/g mnie gruba przesada przy jazdach autostradowych... Mercedes do 3L diesli daje 8-8.5 litra oleju, BMW uparcie 6-6.5. Generalnie 120*C to wyobrażam sobie jazdę autostradową przy 35*C do tego na manetkach i biegi cały czas do odcinki...na 3500-4000obr/min - albo olej słaby i przegrzany i jego interwał już realnie dawno minał, pomimo tego co jest wyświetlane przez BMW na zegarach, że jeszcze 1 rok i 15tys km. do wymiany :D


Nie wiem na który czujnik się patrzycie (czy ten z ukrytego menu?) - miałem F10 535xd czyli z N57 i nigdy czujnik ten w zegarach po prawej stronie nawet nie drgnął ponad 1/2 czyli 100-110*C, olej lałem sam nie ten z ASO i co 10tys go zmieniałem...

Opublikowano

Problem w tym że na zegarach czy na tym wskaźniku po prawej czy w ukrytym menu jest wszystko wporzadku.

Olej w ukrytym menu trzyma 100 °C ale czy to przez bimmertool czy kts Bosch pokazuje w granicach 120-125°C

Olej swierzy może ma 500 km najechane poprzedni zmieniony po 8 tysiącach.

Olej to Valvoline 5w30 mst C3

Nowy termostat pompa wody wyczyszczony dolot.

Chłodnica EGR też nowa.

Temperatura płynu chłodzącego maks przy obciążeniu 97°C.

I podkreślam na zegarach czy ukryte menu wszystko jest wporzadku.

Opublikowano

No to ktoś tu gdzieś oszukuje ... W/g mnie auto przy normalnej jeździe przy 25*C nie ma szans na 125*C oleju przy 90-100*C temp wody.


Miałem różne auta i szczerze to > 125*C osiągnąłem raz ... 300KM Hondą Civic Type-R po 3cim czy 4tym kółku na torze Ułęż i przy 135*C odpuściłem... W Mercedesie którego mam 53 AMG ... Nie udało mi się przekroczyć 114*C przy manetkach na autostradzie przy 35*C... Przy VW Golfie 1.4 TSI było to 100*C a było tam chyba z 3.7l oleju...


Nie może być tak, że wskaźnik oleju pokazuje 100*C a jakieś OBD 125*C ... Fizycznie to jest coś tu niemożliwego.

Opublikowano

Jak będę znów podpinal pod komputer zrobię zdjęcie da udowodnienia.

Przecież nie zmyślam w ukrytym menu 100°C przez obd 120°C .

Jeżeli ktoś ma taki sam silnik i możliwość porównania temperatur oczywiście przy obciążeniu nie na postoju autostrada albo pod górę przez obd bardzo bym prosił.

Opublikowano
Nikt nie mowi ze zmyslasz. Ja mowie tylko ze malo realne jest aby olej przy normalnen jezdzie mial 120*C gdzie okazuje sie ze ukryte menu pokazuje tez 100 a rozbieznosc 20 stopni wynika z jakiegos urzadzenia obd2. Ktos tu klamie. Albo prawdziwe czyjniki albo te z obd2
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wygląda na to że te dwa wskazania są brane z innych miejsc. Podczas nagrzewania się silnika temperatura z deski/menu idzie dużo szybciej do góry niż na btool.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.