Skocz do zawartości

Klocek hamulcowy trze o tarcze


gandalf103

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, rok temu zmienilem tarcze i klocki z przodu. Ostatnio przy zmianie kol na zimowe zauwazylem, ze kola kreca sie z duzym oporem - klocki szoruja o tarcze, nie cofaja sie do konca. Rozebralem zaciski i same tloczki chodza bardzo plynnie (mam zaciski 4-tloczkowe). Wyczyscilem i cofnalem wszystko tak, ze mialem jakies 2-3 mm zapasu do tarczy, kolo krecilo sie bez zadnego problemu. Po nacisnieciu hamulca powtorka z rozrywki - klocek nie cofa sie (albo cofa sie za malo) i ciagle dotyka tarczy. Tarcze + klocki Zimmermanny. Zastanawiam sie jeszcze czy te klocki nie sa jakies za szerokie i po prostu sie klinuja w zacisku. Opcjonalnie czy problemem moze byc zbyt duza ilosc plynu hamulcowego w ukladzie (w co watpie)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, to niemozliwe. W drugim samochodzie tez zlozylem klocki (ale tam mam normalne hamulce, nie 4-tloczkowe) i tam kola kreca sie perfekcyjnie, tloczki normalnie odskakuja wraz z klockami.

Generalnie nie czuje jakiegos smrodu i tarcze raczej sie nie przegrzewaja ale skoro na lewarku kolo obraca sie ze zdecydowanym oporem to raczej nie jest to prawidlowe. Pewnie na samym tym tarciu klocka o tarcze mam juz na wstepie z -10KM, poza tym tarcze po 5kkm wygladaja jakby mialy juz dobrych 30kkm nalotu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, rok temu zmienilem tarcze i klocki z przodu. Ostatnio przy zmianie kol na zimowe zauwazylem, ze kola kreca sie z duzym oporem - klocki szoruja o tarcze, nie cofaja sie do konca. Rozebralem zaciski i same tloczki chodza bardzo plynnie (mam zaciski 4-tloczkowe). Wyczyscilem i cofnalem wszystko tak, ze mialem jakies 2-3 mm zapasu do tarczy, kolo krecilo sie bez zadnego problemu. Po nacisnieciu hamulca powtorka z rozrywki - klocek nie cofa sie (albo cofa sie za malo) i ciagle dotyka tarczy. Tarcze + klocki Zimmermanny. Zastanawiam sie jeszcze czy te klocki nie sa jakies za szerokie i po prostu sie klinuja w zacisku. Opcjonalnie czy problemem moze byc zbyt duza ilosc plynu hamulcowego w ukladzie (w co watpie)?

 

Pewnie zaciski do regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...
Nie wiem co z tym jest nie tak, zdejmuje klocki, cofam tloczki, kolo kreci sie idealnie, zahamuje i klocek juz sie nie cofa. Przypominam, ze mowie o hamulcach 4-tloczkowych i tam mechanizm cofania klockow jest nieco inny niz w zwyklych. Ehh juz nie mam do tego cierpliwosci, spalanie mam o litr wieksze niz powinienem a przy obecnych cenach to juz sa konkretne pieniadze :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.