Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czesc, rok temu zmienilem tarcze i klocki z przodu. Ostatnio przy zmianie kol na zimowe zauwazylem, ze kola kreca sie z duzym oporem - klocki szoruja o tarcze, nie cofaja sie do konca. Rozebralem zaciski i same tloczki chodza bardzo plynnie (mam zaciski 4-tloczkowe). Wyczyscilem i cofnalem wszystko tak, ze mialem jakies 2-3 mm zapasu do tarczy, kolo krecilo sie bez zadnego problemu. Po nacisnieciu hamulca powtorka z rozrywki - klocek nie cofa sie (albo cofa sie za malo) i ciagle dotyka tarczy. Tarcze + klocki Zimmermanny. Zastanawiam sie jeszcze czy te klocki nie sa jakies za szerokie i po prostu sie klinuja w zacisku. Opcjonalnie czy problemem moze byc zbyt duza ilosc plynu hamulcowego w ukladzie (w co watpie)?
Opublikowano

Nie no, to niemozliwe. W drugim samochodzie tez zlozylem klocki (ale tam mam normalne hamulce, nie 4-tloczkowe) i tam kola kreca sie perfekcyjnie, tloczki normalnie odskakuja wraz z klockami.

Generalnie nie czuje jakiegos smrodu i tarcze raczej sie nie przegrzewaja ale skoro na lewarku kolo obraca sie ze zdecydowanym oporem to raczej nie jest to prawidlowe. Pewnie na samym tym tarciu klocka o tarcze mam juz na wstepie z -10KM, poza tym tarcze po 5kkm wygladaja jakby mialy juz dobrych 30kkm nalotu..

Opublikowano
Czesc, rok temu zmienilem tarcze i klocki z przodu. Ostatnio przy zmianie kol na zimowe zauwazylem, ze kola kreca sie z duzym oporem - klocki szoruja o tarcze, nie cofaja sie do konca. Rozebralem zaciski i same tloczki chodza bardzo plynnie (mam zaciski 4-tloczkowe). Wyczyscilem i cofnalem wszystko tak, ze mialem jakies 2-3 mm zapasu do tarczy, kolo krecilo sie bez zadnego problemu. Po nacisnieciu hamulca powtorka z rozrywki - klocek nie cofa sie (albo cofa sie za malo) i ciagle dotyka tarczy. Tarcze + klocki Zimmermanny. Zastanawiam sie jeszcze czy te klocki nie sa jakies za szerokie i po prostu sie klinuja w zacisku. Opcjonalnie czy problemem moze byc zbyt duza ilosc plynu hamulcowego w ukladzie (w co watpie)?

 

Pewnie zaciski do regeneracji.

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Nie wiem co z tym jest nie tak, zdejmuje klocki, cofam tloczki, kolo kreci sie idealnie, zahamuje i klocek juz sie nie cofa. Przypominam, ze mowie o hamulcach 4-tloczkowych i tam mechanizm cofania klockow jest nieco inny niz w zwyklych. Ehh juz nie mam do tego cierpliwosci, spalanie mam o litr wieksze niz powinienem a przy obecnych cenach to juz sa konkretne pieniadze :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.