Skocz do zawartości

g21 - poprawa zachowania w zakrętach


lorakkr

Rekomendowane odpowiedzi

Heja,


od 1,5 roku jeżdzę g21 330ix w mPakiecie (zawias + hamulec 348mm).. na początku wszystko było poprawnie, z czasem jednak zaczęło mi brakować.. najbardziej przeszkadza mi przechył przy inicjowaniu zakrętu lub przy przejściu z zakrętu w zakręt. Jak już się przechyli, to idzie jak złoto, aczkolwiek brak przechyłu pozwoliłby mi lepiej kontrolować masę auta. W związku z tym rozważam kilka modów i chciałbym poznać wasze zdanie w tym temacie. Niestety g20/21 jest dość świezym autem i w związku z tym wahlarz akcesoriów tuningowych jest wciąż ograniczony.


100% ciężką i seryjną 330ix pojechałem Silesię w 2:07:613, pewnie ogarniający kierowca jeszcze sporo urwał..


Z auta korzystam na codzień + okazjonalne wypady na tor. Ma dawać radość z jazdy i nie tracić na włąściwościach użytkowych.


Mody które rozważam:


-> ZAWIAS, wybór jest dość spory, od sprężyn (Eibach, H&R, Vogtland itd), przez kompletne zawiasy (bilstein b12) po gwinty (KW v1/2/3, Bilstein EVO, Eibach Pro-Street, Ohlins Road&track, Tein Street czy masa chińczyków). Waham się między KW V2 , a najdroższą opcją , czyli Ohlinsem. KW miałem w jednym z poprzednich aut i względnie byłem zadowolony.


-> stabilizatory: na bank zmniejszą przechył, ale czy ich zmiana w g20 będzie ąż tak odczuwalna? ktoś testował? jakaś alternatywa dla Eibacha?


-> rozpórka górna: miałem w kilku autach i zawsze robiła robotę, wg mnie must have. Niestety w Europie nikt jeszcze tego nie robi do g20. W stanach jest Ultra-racing, w Azji KC-Design, obie firmy z dobrymi opiniami. KC design wygląda dobrze. Pytanie czy natknęliście się na coś w Europie? W Japonii można kombinować z rozpórką Cusco.


-> wzmocnienia podwozia / rozpórki dolne: zarówno KC-design jak i Ultra-racing mają owe w ofercie, na bank usztywniają auto, ktoś testował?


-> hamulce. W następnym kroku chciałbym zmienić klocki, chyba nie ma alternatywy dla Yellow Stuffa?? Jeśli to nie pomoże, to będzie trzeba pomyśleć nad 370mm z przodu.


-> Koła do zabawy: na codzień mam leciutkie felgi 2forge, 18" z ET o 5mm mniejszym od serii i PSS w seryjnym rozmiarze - na codzień jest bajka. Niestety podczas zabawy opony szybko się przegrzewają , tracą stabilność i szybko się zużywają. w związku z tym rozważam kolejny komplet kół. Tym razem w wersji 4x to samo :) tj 18/8,5 z et między 25, a 30 oraz z oponą 245/40r18. Takie felgi mógłbym zimą używać do zimówek 225/45r18 (których jest dużo więcej niż 255/40).


Z góry dzieki za opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Koszty inwestowania w G20 w dość duże i ciężkie auto są bez sensu.

Kilka razy byłem M2C torze ale to zupełne inne auto chociaż mocą nie jest aż taka duża różnica do mojej M340. To nie chciało by mi się walczyć z 3 na torze. Nawet AR Gulia lepiej sobie radzi na torze niż G20. G20 jest za duże i za mięciusieńkie. A tym bardziej g21.


Tor w ciąga ale wolał bym sobie kupić jakoś fajne bazę niże inwestować w G21. Więcej frajdy i progresu będziesz miał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.