Skocz do zawartości

BMW E81 Limited Sport Edition by wu.pe


wu.pe

Rekomendowane odpowiedzi

W końcu zebrałem się za założenie postu z prezentacją mojej "Buni". Z góry informuję, że dodawanie zdjęć na forum jest dosyć problematyczne, dlatego zdecydowałem się na założenie strony na facebooku https://www.facebook.com/BMW.E81.LSE i tam będę wrzucał relacje z przeprowadzanych napraw czy modyfikacji bo jest to po prostu dużo wygodniejsze.


Żadnych poważniejszych zdjęć nie zdążyłem jeszcze zrobić, dlatego wrzucam jedno poglądowe, a resztę będę systematycznie uzupełniał.

172920427_104730785075678_940752857748110208_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-5&_nc_sid=e3f864&_nc_ohc=9RqP3sKjuAgAX_XZlx4&tn=CaJQz6NXlZro3Ij3&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=d9fe28a40fd908e5f0cfd68d55934d4c&oe=61BB90D1


Krótka historia:


Autko kupiłem w styczniu 2021. Po wielu rozważaniach i nocach spędzonych na wertowaniu filmów i stron, zdecydowałem się na pierwszą generację serii 1. Zabawna historia jest taka, że chciałem czterodrzwiową benzynkę, a kupiłem dwudrzwiowego diesla :lol: Jedyneczką jeżdżę dopiero 3 miesiące, zdążyłem zrobić w tym czasie troszkę ponad 3 tyś. km więc nie jest to może jakiś przebieg, który pozwoli na obiektywną ocenę ale śmiało mogę powiedzieć, że do tej pory jestem bardzo zadowolony :D Co do wyposażenia, nie jest to może jakaś mega wypasiona wersja, która satysfakcjonowała by mnie w 100%, ale w budżecie który miałem, myślę że jest całkiem sympatycznie, tym bardziej że już po zakupie zastała mnie kapitalna, mechaniczna niespodzianka.


Zapraszam do śledzenia i komentowania tematu, a jak ktoś ma ochotę to zapraszam także do lajkowania strony na fejsie (link w podpisie), bo tam będę działał w pierwszej kolejnosći.


Mój egzemplarz:


VIN: WBAUB51000VB93244

Type: UB51

Model: 120d

Market: Europe

Development Code: E81

Chassis: Hatch Coupe

Steering: left

Doors: 3

Engine: N47OL

Displacement: 2.00 l

Power: 130 kW

Drivetrain: Rear-Wheel Drive

Transmission: manual

Color: Carbon-schwarz - 416

Upholstery: Stoff/sensatec Flashpoint/schwarz - GCSW

Manufacturer: BMW AG

Production Plant: Leipzig, Germany

Production Date: 2007-09-17


Options


1CA Selection Cop Relevant Vehicles

1CB Co2 Content

1CC Automatic Start/stop Function

1CD Brake Energy Regeneration

249 Multi-function For Steering Wheel

2HK Lt/aly Wheels Radial Spoke 216 Mb

320 Model Designation, Deletion

321 Exterior Parts In Body Color

346 Chrome-line Exterior

423 Floor Mats, Velour

428 Warning Triangle

441 Smokers Package

470 Child Seat Isofix Attachment

473 Armrest, Front

481 Sport Seats F Driver/front Passenger

493 Storage Compartment Package

494 Seat Heating F Driver/front Passenger

4MG Int. Trim Fin. Alu Glacier Silver

4UK 5 Seats

502 Headlight Washer System

508 Park Distance Control (pdc)

520 Foglights

521 Rain Sensor

522 Xenon Light

534 Automatic Air Conditioning

548 Speedometer With Kilometer Reading

5DC Folding Rear-seat Headrests

663 Radio Bmw Professional

676 Hifi Loudspeaker System

6FL Usb-/audio Interface

704 M Sport Suspension

710 M Leather Steering Wheel

715 M Aerodynamics Package

775 Individual Roof-lining Anthracite

7A5 Advantage Package+limited Sport Edition

7MS Limited Sport Edition

801 Germany Version

851 Language Version German

863 Europe/dealer Directory

879 German / On-board Documentation

8SC Country Spec. Release Of Teleservice

8SP Cop Control

Edytowane przez wu.pe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj napiszę o kilku rzeczach, które zostały do tej pory wykonane przy samochodzie. Przed zakupem zleciłem sprawdzenie samochodu przez firmę Motocontroler, oraz usługę sprawdzenia w bimmer.check. Raporty z obu źródeł potwierdzały to co było napisane w ogłoszeniu, więc już po przyjeździe na miejsce, przejechaniu się i delikatnych negocjacjach wracałem samochodem do domu :D

Jadąc autostradą po około godzinie jazdy, przez chwilę miałem moment grozy bo włączyły się kontrolki, które z instrukcji informują o awarii elektroniki samochodu. Pomyślałem "zaczyna się". Po ponownym odpaleniu, kontrolki zgasły i do tej pory jeszcze się nie zapaliły więc może było to spowodowane dłuższym postojem samochodu na placu i jakiejś tam delikatniej wilgoci na przewodach. Po zarejestrowaniu samochodu podjechałem do chłopaków z M-auto Service u mnie w Opolu na jeszcze jedną kontrolę już taką po sprzedażową z podłączeniem kompa itd. Ogólnie samochód wyszedł na duży plus, zawieszenie w bardzo dobrej kondycji, wymieniony układ hamulcowy, zero wycieków skądkolwiek. Jeżeli chodzi o kompa to było kilka błędów, jeden który informował o konieczności wymiany filtra DPF (ponoć standardowy komunikat, który pojawia się po 200tyś km?). Zostałem poinformowany, że ten błąd powodował brak automatycznej inicjalizacji wypalania, ale zostało to pokasowane i to chyba tyle w tamtym czasie.

Później zacząłem się interesować samodzielną diagnostyką samochodu (po wyskoczeniu błędu awarii filtra DPF) żeby nie jeździć z każdą pierdołą do mechanika no i trafiłem na apkę bimmer tool, która w połączeniu z forum bardzo mi pomogła i pomaga w dalszym ciągu :8)

Z takich pozostałych rzeczy to przede wszystkim kupno kompletu kół zimowych (stalówki BMW 16' z oponami RSC), skompletowanie pokrowca z oryginalnymi narzędziami, które znajdowały się w schowku bagażnika, oraz jeden z kosztowniejszych tematów (który był głównym winowajcą błędów związanych z elektroniką) czyli wymiana akumulatora. Okazało się, że był to jeszcze oryginalny aku BMW, przebieg 247tyś. Żywotność baterii po tym czasie wynosiła 67% więc uważam, że to i tak świetny wynik. Ciekawe ile czasu wytrzyma teraz ten Bosch :think:

Ostatnio też zabrałem się za rozwiązanie tematu niedziałającej, tylnej wycieraczki. Po wymianie bezpieczników, zdemontowaniu silniczka z jego dokładnym wyczyszczeniem (w środku syf totalny) okazało się, że trzeba założyć nowy także wleciał zamiennik firmy NTY i mam nadzieję, że trochę posłuży. Zdemontowany został też jeszcze oryginał BMW Valeo, także nie ma lipy z żywotnością oryginalnych części :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja: dzisiaj odebrałem samochód po regeneracji alternatora i niestety pojawił mi się błąd, który wcześniej nie występował tj. 4A5E - świeca żarowa - 2 cylinder - sterowanie. Pytałem mechanika czy coś z tym robili, twierdził że nie ale teraz doczytuje sobie na forum, że prawdopodobnie sterownik świec znajduje się właśnie za alternatorem więc podejrzewam, że coś tam się wydarzyło. Pytanie co to mogło być, czy może to być kwestia jakiejś odpiętej wtyczki czy może inny powód? Reklamacja chyba wchodzi w grę - jak myślicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Obmierz. W N47 dojście do sterownika świec jest super. Przykręcony do obudiwy filtra oleju. Wystarczy wyjąć tylko rurę od IC do kolektora ssącego. Jak będziesz miał na zewnątrz sterownik to obmierzysz muernikiem zarówno świece, jak i sterownik. W przypadku uszkodzrnia sterownika taki błąd mogę naprawić. Pomiar już wiele razy pisałem jak ma wyglądać, ale powtórze:)

Miernik na piszczenie lub mierzenie oporu. Dobre świece po przyłożeniu masy do silnika a plusa do czubka świecy mają do 5 ohm. Jak nic nie, pokazuje świeca do wymiany. Świece można obmierzyć też przez te dużą wtyczkę od sterownika. Piny 1234 we wtyczce 1234 pinowej to kolejne świece. Częściej pada tu sterownik. Najczęściej pokazuje błąd 4 świec. Żeby go obmierzyć wyjmujemy go. Miernik na piszczenie i po przyłożeniu minusa do pojedynczego gniazda sterownika, a plusa do pinów dużego gniazda od 1 do 4 powinny być identyczne wyniki w zakresie 400-700. Jak nic nie pokaże sterownik do naprawy lub wymiany.

Mechanik musiałby ci uszkodzić jeden kabelek z pinu 2 z dużej wtyczki żeby to byla jego wina, wiec raczej nie możpiwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że to się wydarzyło przy wymianie filtra? Bo też ostatnio wymieniałem. Czy jest możliwe, że regeneracja alternatora i jakaś tam zmiana napięcia mogła uszkodzić ten sterownik? Próbuje namierzyć powód bo na milion procent nie było wcześniej takiego błędu. Przy tym mierzeniu oporu rozumiem, że nie muszę wykręcać świecy? Albo podać plus do drugiego w tym wypadku pinu na tej dużej wtyczce? https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=335362 ten temat to jest chyba mój aktualny problem? :think: I jeszcze jedno bo widziałem na allegro dużą rozbieżność cenową pomiędzy oryginałem, a zamiennikami tego sterownika - polecasz zamienniki np. te Hitachi czy badziew? Czy może rzeczywiście lepiej naprawić stary sterownik? Jak to cenowo się prezentuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiązałbym sprawy uszkodzonego sterownika/świecy z tymi naprawami. Jedyna opcja to, że javelek ci przecieli od idący od sterownika do drugiej świecy. Ale to sprawdzisz sobie pomiarami. Świec nie wykręcasz. Odpinając stetownik, masz dostęp do świec przez wtyczkę duża. To jakbyś miał świece w ręku. Co do zamienników, nigdy ich jeszcze nie rozbierałem, ale ludzie wstawiają i działają. Tylko kup idpowiedni do N47. Co do naorawy to ja kasuje 100 zł za naprawę, wysyłki są po twojej stronie. Mój N47 sterownik naprawiłem ponad 4 lata temu, zaraz po kupnie auta, do tej pory na nim jeźdzę. Zero błędów, także polecam. Sterownik jest oryginalny z 2009 jak auto, aięc ma już 12 lat i śmiga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Zaopatrzę się w miernik i dam znać co wyszło po pomiarach. Mam też drugi problem. Pierdoła ale jednak mnie drażni mianowicie błąd A6CF (czujnik AUC) i podstawiając drugi, 100% sprawny czujnik, błąd nadal wyskakuje - w takim wypadku będzie to chyba kwestia okablowania? Kupiłem preparat do czyszczenia i konserwacji styków i spróbuję kostkę potraktować nim (tak swoją drogą to psiknę też wtyczki tego sterownika - zaszkodzić chyba nie zaszkodzi?)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie zaszkodzi.

AUC ma trzy piny jak na schemacie. Sprawdź bezpiecznik F6 oraz jak to nie pomoże czy masz przejście do JBBF na wtyczkę X14271 pin16 z pinu 3 wtyczki od AUC ( żółty kabel). Więcej nic nie powinno być zepsute)

Screenshot-20210516-091917682-1.jpg

Nie wiem jaki masz JBBF. Możesz to sprawdzić np INPA z jakim modułek się łączysz do odczytania błędów jbbf70 czy jbbf87

Jbbf70

Screenshot-20210516-092024694-1.jpg

Jbbf87

Screenshot-20210516-092024694-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Gdzie masz 3 numery?

W zależnosci vzy masz active steering masz do wybotu dwa


For vehicles with

Active steering

S217A=Yes

11 Speed sensor 34526764365


For vehicles with

Active steering

S217A=No

11 Speed sensor 34526762769


A że nie masz, to wybierasz ten drugi 34526762769. Wczesniej był ten 34526781575.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.