Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

To mój pierwszy post tutaj na forum. Miło mi :)

Pacjent to niedawno zakupiony BWM 1 e87 116i 115km 2004r N45B16


Ostrzegam, będzie długo i szczegółowo, ale będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady i wskazówki!


-------

Kupiłem z kilkoma rzeczami do naprawy.

Najważniejsze z nich (i nadal nie udało mi się z nimi uporać) to:

-> Przygasa na postoju/obroty falują, następnie dławi się i czasem wraca na pozycję, a czasem gaśnie totalnie. Losowo (nie znalazłem jakieś zależności):


Tu jak po odpaleniu powoli z ok 1000 powoli upada do ok. 700 (na filmiku tylko zarejestrowane jak powoli opada)

https://drive.google.com/file/d/1AWpZ3wz87YL0TEszlLUDYxcSrJU1J5dR/view?usp=sharing


Tu dławienie się i próba zgaśnięcia (akurat tutaj powrócił do pozycji) - Akcja od 00:27

https://drive.google.com/file/d/1A41dx3wW28rnaby00yv3yn52pSRjOiG5/view?usp=sharing


Dodanie lekko gazu podczas przygasania na postoju na ręcznym - rozwiązuje sprawę (przynajmniej na jednych światłach...)


-> Na niskich biegach (co chwile na 1biegu, lekko rzadziej na 2im, na 3cim też czasem, ale rzadko, na 4 i 5 generalnie brak tego problemu) podczas dodawania gazu "cofa", często bardzo gwałtownie co widać na filmikach. Bardzo często tak się dzieje przy "lekkim" dodawaniu gazu, przy "ciężkiej nodze/depnięciu rzadko. Również losowo.


Nagrane najbardziej ekstremalne sytuacje:

https://drive.google.com/file/d/1APsW4g3t23pynBBNcrCYMZhA3C2gT9SE/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1AFeYTv8qcrbsWk26m2RIskyqV0-re0qV/view?usp=sharing


---------------------------------

Żółta ikona silnika to problem z sondą lambdą (kodu nie pamiętam, mogę podać - za 2 tyg będę ponownie u mechanika). Poprzedni właściciel wymieniał jedną (nie mam jeszcze info. którą)


Dodam, że na pewno coś jeszcze jest z układem chłodzenia.

Klima działa bez zarzutów, zawsze ciepło, szybko sie nagrzewa. Temp. podczas postoju ok 75, podczas jazdy średnio 55-64 (najniższa 50!) - więc te rzeczy mogą być wadliwe - Termostat/Czujnik temperatury albo go odpowietrznić. Pytanie czy to może rzutować na wyżej wymienioną prace silnika.


Mechanik (spec tylko od BMW i Mini) po diagnozie rozłożył ręce. Chyba coś wspominał, że cylindry dziwnie pracują, ale szczegółów nie pamiętam. Zaproponował najpierw aktualizacje oprogramowania (zrobione - nie pomogło), i na następny krok jeszcze czekam.


BĘDĘ WDZIĘCZNY ZA KAŻDY KOMENTARZ, JAK RÓWNIEŻ PORADY/POLECENIA:

- mechanik w okolicach Wrocławia, który byłby gwarantem


Pozdrawiam, nie znam się dobrze na autach, więc jeśli to banalny problem to sorry, nie wiedziałem :)


->BONUS

Tak działa na postoju (dźwięk)

https://drive.google.com/file/d/19xgOsOMGxPMlxNLqOGWpZWdBfBxwyeXi/view?usp=sharing


Wydech (dźwięk)

https://drive.google.com/file/d/19tjim3_OVNX7XKN8vzZMjg8Jpq66MkKO/view?usp=sharing


Wnętrze (dźwięk)

https://drive.google.com/file/d/1A-ouEiKmoQs8AZxHBJpNDRgEKTJ2DVIE/view?usp=sharing

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.