Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od jakiś 2 tygodni świeci mi się check, według komputera mechanika u którego od zawsze naprawiam samochody, jest sygnał/błąd podpisany jako „czujnik tlenków azotu”. NOx został wymieniony na nowy, odsiarczanie zrobione, a błąd powraca, po każdym skasowaniu, cały dzień użytkowania jest ok, później podczas jazdy czuć bardzo delikatne szarpnięcie (jakby go coś zdławiło na sekundę) i zapala się kontrolka. Spalanie wzrosło z ok 10l/100 średniej, w tej chwili już na 12,6l/100. Na postoju jakby w pracy silnika nie było nic podejrzanego, dopiero podczas jazdy trzymając równe obroty czuć jak gubi moc, nierówno pracuje, w momencie przyspieszenia nie oddaje liniowo tylko też takimi „podskokami”. Mało tego, ostatnio nawet zmienił się dźwięk wydechu, spaliny śmierdzą, a sam wydech jest jakby głośniejszy i tak charakterystycznie „pufa”. Znajomy sugeruje że albo cewka, albo sonda. Komputer twierdzi że jest problem z mieszanką, a dokładnie za dużo powietrza. Ja sam już nie wiem za co się zabrać. Może jakiś weteran coś mądrego podpowie :wink:

Z góry dzięki za odpowiedzi :wink:

Opublikowano
Skoro mimo nowej sondy nadal pojawia się problem, to znaczy że jest jakaś usterka którą trzeba zidentyfikować i naprawić, a nie oszukiwać emulatorami.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może te tematy akurat są trochę mylące ale o NOX vs. NOXem już napisano wszystko. Najlepiej tu poczytaj: https://bimmerprofs.com/

E: w skrócie - nie wiem czym Ci to mechanik skanował i jak dokładnie to urządzenie skanuje N53, ale ważny jest kod błędu - jeśli pochodzi np. od katalizatora, który jest na wykończeniu (np. 30E9 nitric oxide catalytic converter, aging; 30EA nitric oxide catalytic converter, sulphurized)to nic Ci nowy NOx nie da, bo sterownik odczyta błąd od katalizatora i wrzuci tryb homogeniczny (szarpnięcie) na stałe=większe spalanie. NOxem filtruje błędy starzejącego się katalizatora i sterownik myśli, że jest nowy, w pełni sprawny i pracuje w trybie uwarstwionym (oszczędnym) możliwie jak najczęściej. Jeśli mam racje, to musisz kupić nowy katalizator albo zmienić NOX na NOXEM. Mogę jej oczywiście nie mieć :) Może jest problem ze świecą/cewką/wtryskami i dlatego włącza tryb awaryjny i spalanie homogeniczne.

Jeszcze raz polecam poczytać bimmerprofs.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.