Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Szukam pomocy w diagnozie. Samochód jednego dnia bez żadnych problemów czy objawów wraca do domu. Na drugi dzień rano pali na strzała ale silnik jakby nie chodził na jeden cylinder + zauważalne kopcenie na czarno. Silnik na D i P przerzuca duże wibracje na bude. Ciężko ma ruszyć ale jak już jedzie to jedzie oczywiście bez przyspieszenia. Brak kontrolki check engine.


Błąd na komputerze: 4b10 (1278) rough controller. Wskazuje na wysokie rozbieżności korekt wtryskowych. INPA pokazuje jakoby wtrysk 1 i 2 łał.


Pod maską dźwięk jakby cykania, szurania narasta jeżeli dodam gazu. Odłączając kostkę z drugiego wtrysku cykanie i szuranie ustępuje i silnik nadal nierówno pracuje.


Samochód oddany do mechanika. Sprawdzone wtryski przelewowo niby są okej. Wtryski wyczyszczone. Auto rozebrane w kierunku turbiny i kolektora wydechowego. Powymieniane uszczelki turbo, kolektora, filtr powietrza. Klapek w kolektorze nie ma (poprzednik wywalił), egr na wolnych obrotach zamknięty, wygląda, że pracuje dobrze.


Ściągając rurę z EGR wydaje się jak by spaliny wracały do kolektora ssącego, rytmiczne podmuchy. Odłączając wtrysk na drugim cylindrze - przestaje walić w kolektor.


Proszę o jakiekolwiek porady, czy to mogą być zawory, popychacze?


Pozdrawiam.

Opublikowano
U mnie błąd pojawił się po regeneracji jednego wtrysku. Komplet wtrysków wrócił na stół okazało się że jeszcze jeden wtrysk klęknął.
Opublikowano

Problemem była uszczelka pod głowicą przepalona między cylindrem 1 i 2.


Po sprawdzeniu kompresji słabo było na garze 1 i 2. Wtryski sprawdzone - stan idealny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.