Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Od dłuższego czasu mam problem z mocą po rozgrzaniu się silnika. Mianowicie, po odpaleniu bunia normalnie jedzie, ma moc, natomiast po osiągnięciu 55 stopni turbo przestaje pracować i silnik staje się wolnossakiem. INPA pokazuje błąd 41A2 - siłownik ciśnienia doładowania - obwód otwarty (Boost acutator - open circiut) oraz 46D1, 3EED ( Internal ECU 4, Variant Coding). Sprawdzane za pomocą INPY. Ostatnio wczyściłem EGR, prawdopodobnie nie czyszczony od nowości bo średnica w nim była mniejsza niż 1cm^2, przy okazji przeczyściłem kolektor ssący. Auto ma więcej mocy ale problem dalej nie zniknął. Mam też przepalone świece, INPA pokazuje wskaźnik żarzenia 0 ale pali normalnie i jeździ. Turbo suche, minimalny luz, praktycznie zero oleju. Czy brać się za regenerowane sterownika/nastawnika czy kupić nowy zaprogramowany?


Z góry dziękuje za pomoc :o

Opublikowano

Aktualizacja:


Silnik nie osiąga temperatury powyżej 56 stopnic, otwarty termostat? Jeśli tak to gdzie jest zamontowany i jaki jest do niego dostęp?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby było łatwiej to są dwa . jeden koło pompy wody tak poniżej jej . Drugi na chłodnicy EGR . Zdejmiesz pokrywę silnika tą co jest na 2 śruby i będzie na samym wierzchu z przodu silnika . Zacznij od niego . Tak wygląda :

https://allegro.pl/oferta/behr-termostat-egr-agr-bmw-e87-e46-e90-e60-x3-x5-6751181437 . Chociaż tak niska temp to pewnie oba puszczają .

Opublikowano
Przy wymianie termostatu egr dużo płynu chłodniczego się wyleje? Płyn trzeba uzupełnić czy wymienić całość? W środę przyjdzie ten podlinkowany przez Ciebie, a jeśli będzie trzeba wymienić też ten drugi to nie chce mi się 2 razy płynu spuszczać i wymieniać bo to oczywiście $$$
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy tym górnym niewiele wyleci .Jest na samym czubku układu . Tyle co w kieliszku . Jak nowy zamontujesz to możesz zrobić tak : poluzuj na nim odpowietrznik . I ściskaj górny wąż od chłodnicy ( jest po prawej ) . Powinien się w pewnym momencie wylewać trochę płyn . Wtedy zakręć odpowietrznik . Tylko ostrożnie z dokręcaniem odpowietrznika .

Z dolnym jest sporo mocowania się . Trzeba też poluzować rurkę poziomą co do niech z prawej wchodzi . Z atrakcji innych to może się okazać że oring w złączu węża dolnego chłodnicy jest zmęczony życiem i po złożeniu może cieknąć . Jak go wyjąłem to był spłaszczony . Dokupiłem sam oring w takim sklepie i jest spokój . Sam termostat z obudową jak będziesz montował to staraj się "dosunąć" do silnika a nie z boku wsuwać bo się lubi podwinąć uszczelka .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.