Skocz do zawartości

E-87 n43b20 - trzaska przepustnica na zimnym i telepie motor


Mir60

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po odpaleniu falują obroty na e-87 po osłuchaniu i ściągnięciu łacznika gumowego zauważyłem że trzaska przepustnica powodując falowanie obrotów i kolebanie silnika. Po nagrzaniu wszystko ok. Przy zimnym komunikat o niepełnej mocy silnika.

Ktoś coś w temacie?

będę wdzięcznu

Edytowane przez Mir60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj odpytano komputer. Wypadanie zapłonu na 3 i 4 cylindrze i przeciążenie katalizatora - kasowanie błędów. Dzisiaj odpalanie na zimnym trzęsie silnikiem nierówna praca motoru i ponowny komputer. O dziwo brak błędów! Może ktoś przerabiał te objawy? Co można o tym sądzić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pocieszyłeś mnie! Zanim dotarłem do dobrego fachmana każdy który dowiadywał się jaki jest typ silnika rezygnował nie podchodząc do auta. Ostatni elektronik odpytał silnik i wskazał właśnie na rozciągnięty o pół ogniwa rozrząd dopuszcza kulejące wtryski i koła na wałkach. Jednak brak błędów po wykasowaniu wskazuję na łańcuch a to będzie tylko 1-1,2k pln:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrzad zamiennik kosztuje 300zl. Robocizna z 400-500. Trzeba miec blokady do rozrzadu a uniwersalny mechanik pewnie nie bedIe miał. Jakby co mam na handel bo kupiłem je tylko na ta wymiane łańcucha.


Jesli chodzi o koszty to rozrzad i tak tanio wychodzi w tym silniku. A co by było gdyby trzeba wymienic 4 wtryski po 1000 za kazdy i zakodowac dodatkowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam głupieć! Brak błędów /prócz starych wykasowanych/Pokrywa ściągnięta blokada na rozrządzie założona, łańcuch ok, ustawy ok, wtryski zakodowane i zero poprawy! Następne dwie diagnozy: pierwsza zanieczyszczony filtr paliwa w baku i druga "zapchany katalizator"

Ktoś coś na temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj odpytano komputer. Wypadanie zapłonu na 3 i 4 cylindrze i przeciążenie katalizatora - kasowanie błędów. Dzisiaj odpalanie na zimnym trzęsie silnikiem nierówna praca motoru i ponowny komputer. O dziwo brak błędów! Może ktoś przerabiał te objawy? Co można o tym sądzić?

......jeżeli wymieniłeś świece i cewki a jakość układu wtryskowego pod kompem wychodzi max na zólty kolor (do 200),skasuj adaptacje silnika (przypisane wartości nie kodowanie) i zrób adaptację przepustnicy(u mnie pomogło ,wszystko to pod warunkiem że nie ma zbyt dużej ilości sadzy w katalizatorze !!! też ważna rzecz ....jezeli NOX bedzie zasiarczony wszystko się jebie ;-) ,jeżeli nox wariuje lepszą opcją bedzie modulator niż nowy który i tak się zasiarczy po jakimś czasie a nie polecisz z kasy....kasowanie błędów nic ci nie da skoro sondy widzą zły skład mieszanki ,będą wracać ......mi też aso mowiło wtryski będą :-)...podsumowując w kolejności względem wydanej kasy:świece,cewki,sprawdż katalizator albo od razu go wypal pod kompem (jest opcja regeneracji Kata -wypalanie inaczej auto jest w trybie tzw Awaryjnym),kiedy już nie bedzie zadnych błędów kasuj adaptację silnika i przepustnicy .......koniec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj odpytano komputer. Wypadanie zapłonu na 3 i 4 cylindrze i przeciążenie katalizatora - kasowanie błędów. Dzisiaj odpalanie na zimnym trzęsie silnikiem nierówna praca motoru i ponowny komputer. O dziwo brak błędów! Może ktoś przerabiał te objawy? Co można o tym sądzić?

......jeżeli wymieniłeś świece i cewki a jakość układu wtryskowego pod kompem wychodzi max na zólty kolor (do 200),skasuj adaptacje silnika (przypisane wartości nie kodowanie) i zrób adaptację przepustnicy(u mnie pomogło ,wszystko to pod warunkiem że nie ma zbyt dużej ilości sadzy w katalizatorze !!! też ważna rzecz ....jezeli NOX bedzie zasiarczony wszystko się jebie ;-) ,jeżeli nox wariuje lepszą opcją bedzie modulator niż nowy który i tak się zasiarczy po jakimś czasie a nie polecisz z kasy....kasowanie błędów nic ci nie da skoro sondy widzą zły skład mieszanki ,będą wracać ......mi też aso mowiło wtryski będą :-)...podsumowując w kolejności względem wydanej kasy:świece,cewki,sprawdż katalizator albo od razu go wypal pod kompem (jest opcja regeneracji Kata -wypalanie inaczej auto jest w trybie tzw Awaryjnym),kiedy już nie bedzie zadnych błędów kasuj adaptację silnika i przepustnicy .......koniec

 

Zaczynam głupieć! Brak błędów /prócz starych wykasowanych/Pokrywa ściągnięta blokada na rozrządzie założona, łańcuch ok, ustawy ok, wtryski zakodowane i zero poprawy! Następne dwie diagnozy: pierwsza zanieczyszczony filtr paliwa w baku i druga "zapchany katalizator"

Ktoś coś na temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.fotosik.pl/zdjecie/0a0307fad6f3653d

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/76f5531d8c485c2d

silnik N43B20 świece założone nowe. Jedna cewka okopcona, ale mechanik stwierdził że jest ok.

nie można mieć rentgena w oczach jest wypadanie czyli cewka i świeca wymieniona wtedy masz pewnosc ze jest ok.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pocieszyłeś mnie! Zanim dotarłem do dobrego fachmana każdy który dowiadywał się jaki jest typ silnika rezygnował nie podchodząc do auta. Ostatni elektronik odpytał silnik i wskazał właśnie na rozciągnięty o pół ogniwa rozrząd dopuszcza kulejące wtryski i koła na wałkach. Jednak brak błędów po wykasowaniu wskazuję na łańcuch a to będzie tylko 1-1,2k pln:)

:D :lol: ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pocieszyłeś mnie! Zanim dotarłem do dobrego fachmana każdy który dowiadywał się jaki jest typ silnika rezygnował nie podchodząc do auta. Ostatni elektronik odpytał silnik i wskazał właśnie na rozciągnięty o pół ogniwa rozrząd dopuszcza kulejące wtryski i koła na wałkach. Jednak brak błędów po wykasowaniu wskazuję na łańcuch a to będzie tylko 1-1,2k pln:)

:D :lol: ......

to co ty masz tam 500tys km najechane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pocieszyłeś mnie! Zanim dotarłem do dobrego fachmana każdy który dowiadywał się jaki jest typ silnika rezygnował nie podchodząc do auta. Ostatni elektronik odpytał silnik i wskazał właśnie na rozciągnięty o pół ogniwa rozrząd dopuszcza kulejące wtryski i koła na wałkach. Jednak brak błędów po wykasowaniu wskazuję na łańcuch a to będzie tylko 1-1,2k pln:)

:D :lol: ......

to co ty masz tam 500tys km najechane?

.....;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.