Skocz do zawartości

Zapach czynnika klimatyzacji w kabinie.


tom5151

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć


Mam problem z klimatyzacja w aucie. Od zakupu dziwny zapach unosi się z kratek wentylacyjnych przez pierwszą minutę po odpaleniu auta jeśli wczesniej trochę postoi. Byłem świecie przekonany ze to przez brak odgrzybiania itd. Przez przypadek podczas gdy nabijalem latem klime poczułem że węże od maszyny która napełnia układ klimatyzacji pachną identycznie jak u mnie w kabinie gdy np. Po nocnym postoju odpalam auto. Stad uznałem że muszę mieć gdzieś wyciek czynnika do kabiny. To by się zgadzało ponieważ już drugi raz kompresor zaczyna hałasować, bo brakowało jakieś 200-300g czynnika.

Moje pytanie brzmi, jeśli czuje zapach czynnika we wnętrzu to nieszczelność musi być gdzieś w kabinie, pod deską, np. Parownik lub połączenie do zaworu rozprężnego. Czy gdzieś jeszcze mam szukać nieszczelności? Wolałbym na darmo nie rozbierać całej deski.

Jaki jest najlepszy sposób na szukanie nieszczelności w układzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć


Mam problem z klimatyzacja w aucie. Od zakupu dziwny zapach unosi się z kratek wentylacyjnych przez pierwszą minutę po odpaleniu auta jeśli wczesniej trochę postoi. Byłem świecie przekonany ze to przez brak odgrzybiania itd. Przez przypadek podczas gdy nabijalem latem klime poczułem że węże od maszyny która napełnia układ klimatyzacji pachną identycznie jak u mnie w kabinie gdy np. Po nocnym postoju odpalam auto. Stad uznałem że muszę mieć gdzieś wyciek czynnika do kabiny. To by się zgadzało ponieważ już drugi raz kompresor zaczyna hałasować, bo brakowało jakieś 200-300g czynnika.

Moje pytanie brzmi, jeśli czuje zapach czynnika we wnętrzu to nieszczelność musi być gdzieś w kabinie, pod deską, np. Parownik lub połączenie do zaworu rozprężnego. Czy gdzieś jeszcze mam szukać nieszczelności? Wolałbym na darmo nie rozbierać całej deski.

Jaki jest najlepszy sposób na szukanie nieszczelności w układzie?

Najlepszy sposób to wstryknięcie UV i obserwowanie gdzie się wyciek pojawi za pomocą latarki UV.


Nie wiem czy czynnik ma jakiś zapach? Tak czy inaczej, jeśli byś go czuł to tylko chwilę, gdyż by ulotnił się bardzo szybko.


A dwa, zimą sprężarka się nie załączy poniżej bodajże 8-7 lub 6 *C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie jest. Auto gdy postoi kilka godzin, trochę czynnika się wydobywa gdzieś pod deską, na przykład z parownika i gdy odpalam auto i wentylator rusza, wydmuchuje czynnik do kabiny i czuć go przez pierwsze sekundy/minutę.

Co do temperatury, od listopada nie jeżdżę na klimie żeby kompresora nie męczyć.

Po zakupie, kompresor czasami buczał przy ruszaniu, wraz ze wzrostem obrotów, dobiłem czynnik i była cisza, po pół roku znowu zaczęło wiec znowu powtórzyłem operacje i przestało lecz po miesiącu znów to samo.


Czynnik ma taki bardzo specyficzny zapach, trochę jakby wilgoci, trochę jak przepalone przewody, dziwny jednym słowem. Proponuje odkręcić kapselek od złącza na przewodzie od klimy i powinno być czuć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.