Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, pytanie odnośnie zmiany oleju w m52b28. Kupiłem auto z kiepskim silnikiem - (zrobiłem planowana glowica plus 2 zawory nowe, wszystkie prowadnice miedziane i wszystkie uszczelniacze, pompa oleju używana ale wymieniałem na 3 różne by się upewnić, podłożone nowe wszystkie panewki) i... kontrolka oleju nadal świeci (jedna z przyczyn w/w napraw) jak i manometr na zimnym ok ale jak olej się rozgrzeje (ok 30-40km musze przejechac) to na wolnych obrotach i na "D" i hamulcu (automat) zapala się kontrolka oleju. Wiec pomyślałem nad zmianą oleju na 5w50 (aktualnie 5w40) tylko nie wiem czy to dobry pomysł. Wg internetowych specjalistów 5W50 to rzadki olej na zimnym i gęsty na ciepłym, a mi na rozgrzanym brakuje tego ciśnienia wiec powinno pomóc jak myślicie? Silnik pożyje czy zaraz będę musiał szukać słupka?
  • 2 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Kolego prawdopodobnie masz za mało oleju, sprawdź dwa oringi w filtrze oleju ewentualnie zaworek w podstawie filtra. Na postoju olej spływa z filtra i przewodów do miski olejowej i na bagnecie jest ok. a faktycznie brakuje ok. 0,7L oleju. Łatwo sprawdzić, odpal z rana silnik i obserwuj kontrolkę oleju i ładowania powinny zgasnąć w tum samym czasie. Nawet dwie sekundy to sporo, silnik wtedy pracuje na sucho bez oleju.

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.