Skocz do zawartości

Zegary - wskaznik temperatury


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam taki problem, ze wskaznik temperatury dochodzi mi do pierwszej kreski i tak zostaje (czasem od poczatku jest na pierwszej kresce). Wymienilem termostat, temperatura sprawdzona, wszystko OK. Dzisiaj mechanicy powiedzieli, ze najprawdopodobniej to wina pamieci na plytce od zegarow, czesc wycenili na 513 PLNow.

Rozumiem, ze na EPROMie zapisany jest program do sterowania licznikami (tlumaczenie sygnalow itp.), tak? Czy to mozliwe, ze zepsuly sie tylko komorki odpowiadajace za temperature i skad wtedy ten determinizm w zachowaniu wskaznika? A moze nie tutaj lezy problem?

Opublikowano

513 PLN za zwykły EEPROM :mad2: :mad2: |(w sklepie taka kość kosztuje pojedyncze PLN-y) Chylę czoła przed Twoimi "fachowcami" - dobrzy specjaliści od zarabiania kasy :modlitwa: :D

Jedź gdzieś gdzie mają oryginalny komputer BMW i każ się podłączyć, ewentualnie niech wymieną oprogramowanie w zegarach... Choć nie wydaje mi się, aby to była przyczyna Twojej usterki, bardziej szukałbym czegoś w oklolicach czujnika temperatury lub połączeń... w sumie nie mam koncepcji ;)

 

Jeśli wyłączysz samochód i wyjmiesz kluczyki to wskazówka temperatury opada na "zero"?

$M$
Opublikowano
513 PLN za zwykły EEPROM :mad2: :mad2: |(w sklepie taka kość kosztuje pojedyncze PLN-y) Chylę czoła przed Twoimi "fachowcami" - dobrzy specjaliści od zarabiania kasy :modlitwa: :D

Jedź gdzieś gdzie mają oryginalny komputer BMW i każ się podłączyć, ewentualnie niech wymieną oprogramowanie w zegarach... Choć nie wydaje mi się, aby to była przyczyna Twojej usterki, bardziej szukałbym czegoś w oklolicach czujnika temperatury lub połączeń... w sumie nie mam koncepcji ;)

 

Jeśli wyłączysz samochód i wyjmiesz kluczyki to wskazówka temperatury opada na "zero"?

 

Fachowcy sprawdzali cenę w cenniku BMW - Polska, podobno kość trzeba zamawiać i do jej programowana potrzebne jest np. numer ze skrzynki na bezpieczniki. Wiem, że EEPROM kosztuje kilka PLN, ale jak zawsze w tych przypadkach liczy się "wiedza" ;)

Z zegarami sprawa wygląda tak, że czujniki są nowe, ponadto dzisiaj okazało się, że na innych zegarach temperatura jest poprawna. Wszystko wygląda tak, że czasem jak przyjdę i uruchomię silnik, to wskazówka stoi na 1-szej kresce (nie na niebieskim polu), za chwilę opadnie kawałek i znowu dobija do pierwszej kreski i tam już zostaje. Niekiedy też wszystko startuje od zera i dochodzi do pierwszej kreski i tam zostaje.

Opublikowano

To może po prostu znajdź na alledrogo inne zegary, (tylko żeby były też od 520), wymień i po kłopocie (koszt ok 150 PLN). Poza tym IMHO padnięcie TYLKO EEPROMA wydaje mi się mało prawdopodobne - szukałbym raczej w samej konstrukcji wskaźnika, tym bardziej że (jeśli dobrze zrozumiałem) wskazuje on temperaturę w różny sposób...

Co do zamiany EEPROM-a: już gdzieś kiedyś widziałem wsady do kości liczników (nawet na tym forum), więc poszukaj dokładnie... A jeśli nie, to zazwyczaj takie wsady mają Goście od ustawiania przebiegu w liczniku (w końcu w naszych samochodach taka zamiana właśnie polega na przeprogramowaniu kości).

 

Jeśli masz możliwość jeszcze raz "dorwania się" do innych zegarów, to może przełożyć na chwilę kość i sprawdzić Twoje zegary?

$M$
Opublikowano
Witam.U mnie to samo elektromechanicy nie wiedzieli co z tym zrobić i dałem sobie spokój ,na zimnym silniku wskazówka jest na połowie ,podczas jazdy silnik łapie temp. a wskazówka spada do niebieskiego pola i tam zostaje :mad2: Xmadonex jeśli poradzisz sobie z tym problemem to napisz na forum może wreszcie pozbędę się kłopotu :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.