Skocz do zawartości

dolot powietrza / wentylacja silnika V8 4.4 N63 TU


TrolikB

Rekomendowane odpowiedzi

Panie , Panowie , szanowne ADM ..

Pozwole sobie umiescic post na 5 i 6 serii w celu dotarcia do wiekszej ilosci ludzi...

Jestem samoukiem i chcialbym dowiedziec sie jak najwiecej na temat obsugi i eksploatacji w/w silnika...

Ponizej wkleje 2 linki odnosnie modu dolotu powietrza , mozecie sie wypowidziec czy ktos to ogarnial ?

Jak myslicie co bedzie lepsze jesli chodzi o zmniejszenie temperatury i cyrkulacji powietrza ?







Dziekowac za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz zmniejszyć temperaturę i cyrkulację powietrza ? Temperaturę czego ? dolotu czy silnika ? Cyrkulację chcesz chyba poprawić ?

Dolot z filmu pierwszego, może pomóc z osiągami (zimniejszy dolot) jednak nie poprawi raczej sytuacji z ciepłem pod maską. Orurowanie jest mocno upchane, cyrkulacja raczej na minus, do tego przysłonięta chodnica.

Silni N63 jest ogólnie fajny w nowym/świeżym aucie na gwarancji. W kilkuletnim z przebiegami ~100k km to już loteria, zależna od stylu użytkowania i sposobu serwisowania.

Może być też sytuacja, że kupisz auto z przebiegiem 90 tyś i .. nowym silnikiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde ciekawe inicjatywy. Poprawianie inzynierow z BMW ktorzy spedzili pewnie lata i wydali setki milionow euro a tutaj domowymi metodami okazuje sie że to wszystko jak krew w piach.

Aby cokolwiek uznac za POPRAWĘ nalezy przprowadzic badania przed i po w roznych srodowiskach i otoczeniu. Kiedy -40 kiedy +40 kiedy deszcz lub kiedy jedzie sie za ciezarówką w chmurze oparow sadzy i wody, z górki i pod górke i na róznych wysokościach npm bo zmienia sie ilosc tlenu w atmosferze i duzo więcej. Czyli przeba przejechac setki tysięcy kilometrów i rejestrować parametry silnika i je póxniej analizować celem dobrania rozwiązania które jest najlepsze.

Więc do dzieła, i jak już ktoś skończy to niech da znać . Pewnie BMW będzie pierwsze zainteresowane odkupieniem patentu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.