Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie witam wszystkich forumowiczów - jestem tu nowy :).Kupiłem samochód (z przebiegiem 250 000km) miesiąc temu i po przejechaniu około 1500km pojawiły się stuki w silniku. Na zimnym silniku tylko przy dodawaniu gazu, ale wraz ze wzrostem temperatury zaczyna klepać mocniej i dochodzi dźwięk tarcia. Zdjąłem paski osprzętu, ale bez zmian. Zawiozłem auto do nieautoryzowanego serwisu gdzie stwierdzili delikatne ślady opiłków w filtrze oleju. Mechanik nie potrafił jednoznacznie określić skąd dochodzą dźwięki. Powiedział tylko, że skoro są opiłki to poszła panewka, ale poza tym ma wrażenie że stuka coś jeszcze u góry silnika i ze względu na wysokie koszty naprawy tych silników polecił mi wymianę motoru. W związku z tym mam kilka pytań:

1.Czy miał ktoś podobny problem i jak go rozwiązał?

2. Lepiej wymienić silnik czy go remontować?

3. Kod mojego silnika to N62B48B. Na portalach ogłoszeniowych pojawiają się one również jako pochodzące z serii 6 i 7. Dzwoniłem do kilku warsztatów i firm zajmujących się sprzedażą i wymianą tych silników i jedni twierdzą, że to ten sam silnik i będzie pasował a inni, że absolutnie nie i muszę szukać konkretnie z X5. Jaka jest Prawda???

4. Gdzie kupić silnik??

Z góry dziękuję za pomoc bo sam już nie wiem co robić i kogo słuchać :)

Opublikowano

Szkoda wymieniać silnik, skoro jeszcze zyje. Raczej naprawiać.

Jeśli panewka poszła, to łatwo sprawdzić, zdjąć miskę olejową i sprawdzić.

Jeśli stuka na górze silnika, to może być łańcuch, czyli wymiana.

Opiłki trzeba będzie wypłukać po naprawie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.