Skocz do zawartości

E90 kolektor DISy


michalniemczak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Posiadam silnik N52B30, wg internetów, OEMów itp można bez montowania sprężarki (takie pomysły znalazłem) jest możliwość "otworzenia" silnika na pełny gwizdek. Pytam bo mam wątpliwości, czy same DISy z pokrywą załatwią temat, czy nie należy pomyśleć o dolocie powietrza (filtr), o programowaniu pracy silnika etc etc, czy ktoś to już wykonywał? Fabrycznie 218KM, po sofcie 254, wg dokumentacji jest możliwe 284 na disach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Po pierwszym poście i podpisie dedukuje, że masz to samo co ja miałem, czyli N52B30 z oznaczeniem 325i? W tym przypadku masz kolektor bez DIS, czyli "otwarty na pełny gwizdek". Podobno można zrobić chip, ale podobno gra niewarta świeczki. Za to zdecydowanie polecam konwersję 325 -> 330.

F31 320d+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć.


Otwarty na "pełny gwizdek" to on był po zmienie softa bo fabrycznie USA wersje mają 218KM (zdławiony silnik ze zględu na 91 oktanowe paliwo). Chipowanie daje z 218 do 254KM przy zachowaniu przynajmniej 94 oktanów paliwa wg DTR. Pytam właśnie o DISy w kontekście braku ingerencji stricte w budowę silnika. Chociaż z tego co mi się udało znaleźć w necie... modyfikacja pokrywy z DISami jest w takiej cenie, że szybciej i w podobnych pieniądzach załążę sprężarkę i nie u Gienka w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile ktoś Ci to wycenił, ale mi to nie wyszło drogo... a co do tego co napisałeś, to jest tu kilku znawców na forum i z tego co wiem to nie ma tak, że samym softem zrobisz konwersję 325 -> 330.. ja swoim nie byłem na hamowni, ale po zmianie kolektora i wgraniu softu od EU 330 jest fajna różnica.. szczególnie górny zakres obrotów jak jest to auto nadal prze do przodu.. wcześniej było tak, że robił tylko dużo hałasu a nie ciągnął.

F31 320d+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Nie wiem ile ktoś Ci to wycenił, ale mi to nie wyszło drogo... a co do tego co napisałeś, to jest tu kilku znawców na forum i z tego co wiem to nie ma tak, że samym softem zrobisz konwersję 325 -> 330.. ja swoim nie byłem na hamowni, ale po zmianie kolektora i wgraniu softu od EU 330 jest fajna różnica.. szczególnie górny zakres obrotów jak jest to auto nadal prze do przodu.. wcześniej było tak, że robił tylko dużo hałasu a nie ciągnął.

 

No właśnie sam komp robi z 218KM do 254KM na samym chipie, zmieniając kolektor z disami możemy otworzyć silnik na 284KM wg producenta, dla wolnossącej jednostki jest jeszcze opcja sprężarki i z tego co wyczytałem to może da się 320KM wycisnąć, mi nie o to chodzi... silnik ma zostać w stanie fabrycznym a wszystkie modyfikacje mają mieć numery OEM, taka moja fanaberia.

Nie chcę nic prerabiać softowo bo mam fizycznie 3 litrową jednostkę (więc nie oszukuję kompa że mam pół litra mniej). Problem właśnie w programowaniu tego czorta, jak zmieniałem aku i kupiłęm S8 bosha to na serwisie było z modelu a nie z jednostki aku... pewnie w jakimś stopniu będzie niedoładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.