Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Mam pewien problem z moim BMW E90, 320d 163km. 2005r. Problem dotyczy słynnego błędu zwarcia. Nie świecą mi się poszczególne światła - 2 pozycje od klapy bagażnika, tylne przeciwmgłowe, jedno podświetlenie tablicy z dwóch oraz światła cofania, lecz czujniki działają.


Czynności które zrobiłem:


- Rozebrałem lampy oraz sprawdziłem wszystkie żarówki - świecą po podłączeniu na krótko do akumulatora.

- Sprawdziłem przejście przewodów z gumowej wiązce przy bagażniku. Każdy kabel ma przejście więc nie są ułamane w tej słynnej gumowej osłonie przy bagażniku.

- Po podpięciu pod komputer przez mechanika pokazał się słynny błąd zwarcia znany z E90.

- czujnik biegu wstecznego przy skrzyni biegów jest sprawny.


Dziś zakupiłem specjalny kabel K+DCAN oraz zainstalowałem INPĘ wraz z programem Toll32. Wszystkie kroki opisane poniżej wykonałem prawidłowo, lecz po wykonaniu światła nie zaczęły świecić. Proszę o pomoc jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł bądź sugestię. Rozważałem sprawdzić jeszcze przejście od samych lamp tylnich do samego modułu świateł aby być pewnym że gdzieś w połowie samochodu nie są przetarte przewody. Lecz brzmi to mało prawdopodobnie aby tyle przewodów uległo uszkodzeniu.


Kroki jak opisywała pewna osoba z tego forum:


instrukcja:

1) potrzebujemy najnowszej inpy obsługującej E90 (np. INPA_EA-90X od kolegi trandolfa)

2) potrzebujemy plików sp-daten do E89: https://rapidshare.com/files/2056839961/E89.rar

3) instrukcje instalacji plików sp-daten można znaleźć w wątku viewtopic.php?f=97&t=170508&start=30

4) odpalamy Ediabas Toolset 32 (tool32)

5) klikamy "Load SGBD, Group file" (pierwsza ikonka po lewej na pasku narzędzi)

6) wybieramy plik FRM_87.prg

7) w okienku "Select Job" na liście "Jobs" znajdujemy pozycję "_reset_kurzschluss_sperre"

8) w polu "Arguments" wpisujemy 0

9) pod "Results" zaznaczamy "job_status"

10) naciskamy F5

11) powinniśmy mieć komunikat zawierający ciąg "JOB_STATUS = OKAY" w okienku "Results"

12) powtarzamy kroki od 8) do 10) wpisując w "Arguments" kolejne liczby aż do 63

Opublikowano

Problem rozwiązany,

Okazało się że przełamane były oba przewody w gumowej wiązce przy bagażniku odpowiedzialne za masę dla lewej lampy oraz prawej, a ja sprawdzałem kilka plusów :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.