Skocz do zawartości

Jednorazowo dziwny dźwięk z komory silnika, dalej zgasł, ale


h3llsp4wn

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.


X3 E83 3.0d FL.


Wczoraj po przejechaniu może z 3-4 km na skrzyżowaniu usłyszałem dziwne łomotanie, taki wytłumiony dźwięk łomotu jakby przejeżdżać X3 po kostce brukowej lub po przejechaniu progu zwalniającego.

Z początku myślałem, że może to dostawczak przede mną wydaje taki dźwięk z silnika i po prostu niesie się po uszach.

Jednak nie, przejechane z 50m dalej przestał reagować na pedał gazu zwalniał aż finalnie zgasł, paliły się kontrolki ładowania i ciśnienia. Przekręcam kluczyk off, dalej zapłon - wszystko ok, odpalam bez problemu i jadę dalej, silnik pracuje prawidłowo. Ciśnienie oleju i wszelkie temp. w normie (mam manometr z czujnikiem ciśnienia oleju zamontowany wraz z czujnikiem temp oleju). OD tamtej pory przejechałem z 10 km i na razie nic, choć odpalałem może z 5-6 razy.


Sprawdziłem błędy w ISTA, jedyne co jest to błąd AUC Heating, który powraca, a drugi to błąd świecy żarowej - aktywacja na Cylindrze 1. Tego błędu nie mogę się pozbyć, jest za każdym razem wykasowania błędu i zostaje nawet bez odpalania silnika.


Wiem, że ma to związek z tym, że po prostu jedna świeca żarowa nie działa w momencie rozruchu i nie grzeje, ale mamy teraz temp 25-30 st., więc to nie powinno mieć znaczenia.

Świece żarowe wymieniane z 8 tyś km temu. Nie sądzę jednak, by to miało wpływ na to coś, co się wydarzyło j/w.


Zastanawiam się, czy gdyby sterownik DDE był zepsuty, to takie zachowanie jak opisałem wyżej mogłoby wystąpić?


Dodam, że koło pasowe wału korbowego też wymieniłem z pół roku temu i jakieś 5 tyś km temu, więc wątpię, by jego przywieszanie powodowało ten problem (wtedy podobne zachowanie było tyle, że na wolnych świeciła się kontrolka ładowania). Rozrusznik i alternator wymienione z 1,2 tyś km temu. Wymienione też wszystkie koła pasowe, które się da wymienić, na których działa pasek klinowy. Pasek klinowy i pasek łączący klimę też wymieniony.


Gdzieś na forum wyczytałem, że niektórym gasł silnik podczas jazdy, ale u mnie czegoś takiego nie było + do tego nikt nie wspominał o dziwnych dźwiękach z komory silnika), a rozwiązaniem problemu było podłączenie masy do komory silnika (przewód masowy się ultenił na łączeniu z karoserią). To jednak dotyczyło E90, a oprócz tego nie mogli odpalić silnika.


Może ktoś miał podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.