Skocz do zawartości

INPA ERROR #100


Kpx800

Rekomendowane odpowiedzi

Po zakupie samochodu ze względu na usterkę objawiającą się szarpaniem silnika podczas pierwszego uruchomienia rano zdecydowałem się przed podjęciem jakichkolwiek kroków wymiany części, czy innych napraw podłączyć samochód do INPY i sprawdzić odczyty.


Zainstalowałem INPĘ podpiąłem interfejs i przy próbie odczytu błędów (na desce rozdzielczej świeci się kontrolka check engine) wyskakuje mi błąd o treści:

ApiResultsSets: Error#100

SYS-0010: INITIALIZATION ERROR

API job error or no such result !

Continue script processing?


Ten sam komunikat pojawia mi się nie tylko, gdy wchodze w diagnostykę silnika, ale również na każdym innym module. Wnioskuję z tego, że być może jest to problem z samą komunikacją. Skonfigurowałem poprawnie port COM. Ustawiłem COM1, opóźnienie 1ms, 1024 bity transmisja. Zadziwiające jest również to, że tak skonfigurowana INPA komunikuje się dobrze z E60(bez problemu usuwa błędy i odczytuje różne moduły) mojego taty ze starszego rocznika 2005 i z silnikiem N52 a nie N53 tak jak moja E60 z 2009 roku. Od kilku dni staram się znaleźć przyczynę takiego błędu w internecie. Nic jednak z dotychczasowych rozwiązań nie przyniosło rezultatów. Przeszukałem również tematy na tym forum w dziale diagnostyki co również nie przyniosło skutku.


Czy ktoś zna potencjalną przyczynę takiego błędu, może spotkał się z takim przypadkiem?


Zrzut ekranu z błędem:

https://imgur.com/ScJH78g


Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem trochę głębiej, w międzyczasie zainstalowałem program ISTA(D), który oczywiście również łączy się z tą starszą E60-tką, wychodzi chyba na to, że moja E60 jest z nowszym komputerem i ma CIC stąd kabel 2K +DCAN mi nie będzie działał. Czy połączę się z autem za pomocą ENET-u, który też zakupiłem? Nie mam jeszcze informacji jak go skonfigurować żeby działał i czy w ogóle poza komunikacją z multimediami będę w stanie połączyć się z podzespołami jak silnik czy skrzynia w celu odczytania błędów?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nareszcie przełom w śledztwie!


Ponieważ bardzo deprymujące było dla mnie przedzieranie się przez wątki, w których autor na koniec oznajmiał "problem rozwiązany, można zamknąć temat" chciałbym dla odmiany napisać jaka była przyczyna błędu. Okazała się najpospolitszą z możliwych :mad2: czyli nieodpowiednim interfejsem. Kupiłem po długich poszukiwaniach u właściwego człowieka kabel, który "od strzału" zadziałał. Rada (wykształcona empirycznie :D ) dla osób, które będą w podobnej sytuacji - znakomita część ofert na allegro pochodzi po prostu od sprzedawców/dystrybutorów nie znających się konkretnie na działce BMW (nie jest to niczym karygodnym, ale nie są oni przez to w stanie dać gwarancji, że interfejs zadziała ani tego najzwyczajniej w świecie nie wiedzą) stąd najlepiej przed zakupem zadzwonić na podany numer kontaktowy i dopytać, czy aby na pewno sprzęt zadziała. Samemu natknąłem się na firmę GLOBAL OBD SYSTEM z Włocławka, gdzie porozmawiałem z bardzo profesjonalnym Panem, który zapewnił mnie, że interfejs będzie działał w moim modelu i tak też się stało. Zarówno INPA jak i ISTA łączą się poprawnie. Moja e60-tka wreszcie przemówiła do mnie. Czym prędzej zabieram się za sprawdzanie jakie tajemnice skrywa pod sukienką. Cóż za wspaniała wiadomość w ten deszczowy dzień!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z e60 z navi cic działą kazdy kabel czy to dcan czy 2kdcan. Poprostu miales uwalony kabel , działał po linii k a po can nie.

Rzadko kiedy kogoś krytykuje ale jakbyś przeczytał choc kilka stron tego tematu o inpie i konfiguracji dowiedziałbyś sie ze enet jest do f serii a do e serii dcan.najlepiej z przełącznikiem , chociaz z Twoim autem ten bez przełacznika tez by działał.i żadne sledztwo tu nie potrzebne tylko poświecić chwile na poczytanie ale najlepiej na sprzedawce zrzucić..

sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z e60 z navi cic działą kazdy kabel czy to dcan czy 2kdcan. Poprostu miales uwalony kabel , działał po linii k a po can nie.

Rzadko kiedy kogoś krytykuje ale jakbyś przeczytał choc kilka stron tego tematu o inpie i konfiguracji dowiedziałbyś sie ze enet jest do f serii a do e serii dcan.najlepiej z przełącznikiem , chociaz z Twoim autem ten bez przełacznika tez by działał.i żadne sledztwo tu nie potrzebne tylko poświecić chwile na poczytanie ale najlepiej na sprzedawce zrzucić..

 

Jestem daleki od stwierdzenia, że "sprzedawca jest zły", ani że "sprzedawca się nie zna" co wydawało mi się, że dobitnie zaznaczyłem w tekście. To, że ktoś sprzedaje proszki do prania nie oznacza, że ma wiedzieć do jakich tkanin można ich używać a do jakich nie. Na taki problem właśnie natrafiłem z kablem. Przetestowałem 4 kable. Jeden zakupiony przez siebie, jeden swojego taty już działający z jego e60-tką i dwa pożyczone od znajomych posiadających e60. Na każdym z tych kabli i w każdym z tych samochodów poza moim komunikacja przebiegła bez przeszkód. Wątek o inpie i jej konfiguracji przeczytałem dokładnie (stamtąd między innymi skonfigurowałem sobie własną inpę i istę) i z niego właśnie wynikało to co napisałeś - dcan. Mając jednak za sobą testy na 4 kablach zwyczajnie w świecie zwątpiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.