Skocz do zawartości

M40 Nierówne obroty po odpaleniu + bociany - POMOCY !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Na wstępie pozdrawiam wszystkich forumowiczów, jestem tu nowy :)

 

Mam dwa problemy z silnikiem M40 (szukałem na forum o falujących obrotach ale takiego przypadku nie znalazłem):

 

1. Kiedy zapalam rano bez względu na temperature, silnik zapala za pierwszym razem, obroty prawidłowo wkręcają sie na ok. 1500 obr. po czym silnik jakby chciał zgasnąć (ale nie gaśnie) i obroty zaczynają falować przez kilka minut dopóki sie troche nie rozgrzeje. Na gorącym po odpaleniu obroty są prawidłowe i nie faluje więc to chyba nie jest silniczek krokowy? Ostatnio wymieniałem obydwa czujniki temperatury, powymieniałem wczystkie sparciałe przewody gumowe w układzie dolotowym, wszystko dokładnie wyczyściłem włącznie z krokowym - efekt - na zimnym po odpaleniu wyższe obroty (ok. 1100) ale nadal taki sam efekt, na ciepłym obroty też wyższe o ok. 100 obr. i jakby stabilniej. Nie wiem juz co może być przyczyną, czy silnik krokowy może pracować nierówno tylko na zimnym silniku? Na kompie też nic nie wykazało, ale sprawdzałem go na ciepłym, może na zimnym wtedy kiedy faluje coś pokaże?

 

2. Wymieniłem wałek w komplecie z całą resztą na febi bilstein + popychacze INA. Jest zdecydowana różnica ale na zimnym dalej coś klepie przez ok 2 min (olej Castrol RS 10W60) Podejżewałem panewki ale cisnienie w normie, czy jest możliwość że to któraś z tulei przy tłoku?

 

 

Nie musze chyba dodawać jaki efekt akustyczny dają te dwie rzeczy naraz przy zapalaniu rano :?

 

Proszę o pomoc i dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

:)
Opublikowano

Czesc

Nastepny bocian :P

Nie bede sie zaglebial w temat,bo to wszystko naprawde juz bylo!

Sprawdz jak jest ustawiona przepustnica/musi byc zamknieta na jalowym/

Sprzwdz czujnik TPS/na osi przepustnicy/

Sprawdz cisnienie na listwie wtryskowej,bomoze pompe szlag trafil/nie daje cisnienia jak powinna/.

Na koncu mozesz sprawdzic uszczelke pod kolektorem ssacym.

Jezeli chodzi o klepanie ,to zalej rzadszym olejem,wtedy popychacze szybciej beda sie napelniac.

pozdrawiam i do zobaczenia na wiosne :P

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź

 

Przepustnica na jałowym jest zamknięta,

jak sprawdzić czujnik TPS? (ja sprawdzałem tylko czy po delikatnym obróceniu przepustnicy przy wyłączonym silniku słychać czy sie załancza),

kolektor dolotowy przed skręceniem uszczelniłem specjalnym silikonem

ciśnienie w przewodach paliwowych raczej jest, ale może zapchany filtr albo regulator ciśnienia na listwie?

Jeśli chodzi o olej to ten który podałem jest polecany przez castrola do tego silnika ale może to nieprawda?

 

Pozdrawiam.

:)
Opublikowano

O TPS jest na forum!

A jakie masz cisnienie na listwie?to, ze jest paliwo o niczym nie swiadczy.

Jezeli pompa daje za male cisnienie ,to wlasnie bedziesz mial nierowne obroty!.

Silikon jest rozpuszczalny w benzynie ,wiec nie polecam do dolotu,bo sobie narobisz klopotu.

Kup normalna uszczelke/nie jest droga,albo wytnij sobie z jakiegos materialu na uszczelki.

pozdrawiam

Opublikowano

sprawdze ciśnienie paliwa w warsztacie.

Silikonem posmarowałem cienko starą uszczelke w górnej części dolotu a tam nie ma ona styczności z benzyną.

 

pozdrawiam

:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.