Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymieniłem moduł na JBBF III nr 9364819 wg realoem współpracuje z E91 330xd 2006 ale nie mogę się połączyć ani przez INPE ani przez NCS. Samochód odpalił, tylko się błąd pojawił 4x4, skasowany przez kierownice prawo-lewo.

Nie mam pojęcie co trzebaby zrobić żeby zadziałało, z tego co wiem VINu nie trzeba zmieniać w JBBF.Jakieś sugestie? Jeżeli to kwestia jakiegoś kodowania to chętnie komercyjnie za piniędze.

Screen z ncsa poniżej

Pilna sprawa bo siedzimy z kolegą w garażu i się drapiemy w głowy.


7860edaf4944c225.png


A tutaj z INPY


6003b06376e77411.png

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

Diagnoza postawiona - nowy moduł nie jest kompatybilny, wbrew temu co twierdzi Realoem. Prawdopodobnie od 2007r wtyczki wchodzące do JBBF mają niewielkie zmiany ale najważniejsza jest dołożone zasilanie (lub czymkolwiek jest ten sygnał) w pinie 11 wtyczki X14270 Signal, terminal 30G OBDII socket. W roczniku 2006 pin 11 nie był używany. Stąd prawdopodobnie brak komunikacji.


Fragment pinów wtyczki X14270 z modelu 2008r

11 A Signal, terminal 30G OBDII socket

12 A Motor signal, unlock boot lid Central locking drive, boot lid

13 A Signal, terminal 30G Luggage compartment lights


Fragment pinów wtyczki X14270 z modelu 2006r

11 Not used

12 A Motor signal, unlock boot lid Central locking drive, boot lid

13 A Signal, terminal 30G Luggage compartment lights


Zastanawiam się czy można poprowadzić u mnie (2006r) sygnał z wtyczki 13 do 11?


Przy okazji - bardzo dziękuję użytkownikowi gk tds za fachową pomoc i miły kontakt.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najważniejszą zmianą jest że nie ma linii diagnostycznej K na pinie 7 jest dcan na pinach 6 high speed can i pin 14 low speed can dlatego straciłeś komunikacje

podpięcie dcan do obd przywraca komunikacje , kodujesz moduł JBE do serii po zmianie vin i wszystko ok , nie ma też pinu 1 od aktywnego zapłonu

jak dla mnie to plus jest o wiele szybsza diagnostyka

Opublikowano
Najważniejszą zmianą jest że nie ma linii diagnostycznej K na pinie 7 jest dcan na pinach 6 high speed can i pin 14 low speed can dlatego straciłeś komunikacje

podpięcie dcan do obd przywraca komunikacje , kodujesz moduł JBE do serii po zmianie vin i wszystko ok , nie ma też pinu 1 od aktywnego zapłonu

jak dla mnie to plus jest o wiele szybsza diagnostyka

 

EDIT trzeci


Doszukałem się wątku gdzie wszystko jest opisane: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=278650&start=15, zatem przeniosę się tam z kolejnymi pytaniami.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.