Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, męczę się z tym problemem już dłuższy czas i nie mam pojęcia jak to naprawić. Bez zbędnych ceregieli wygląda to następująco:


DISA podłączona:

-lekko falują obroty na biegu jałowym,

-łapie dołka przy około 4 tysiącach obrotów,

-wyskakują błędy lambda (189, 188, 228, 227),

-auto ogólnie wydaje się być słabsze w zależności od dnia - czasami wydaje się, że ubyło z 20-30 koni


DISA odłączona:

-obroty nie falują,

-przy 4 tysiącach czuć, że dostaje kopa,

-nie ma żadnych błędów,

-moc cały czas taka sama, tylko na dole trochę brakuje


Pomyślałem więc, że pewnie DISA uwalona. Wyjąłem ją i przeszedłem do diagnozy - nie ma żadnych luzów, test z zatkanym palcem OK, po odpaleniu silnika normalnie się zamyka, nie terkocze.


Dlaczego więc, skoro wygląda na w pełni sprawną po jej odłączeniu jest pod każdym względem lepiej?


Taka jedna dodatkowa rzecz jaką zauważyłem - założyłem sobie na czas testów filtr stożkowy (szybszy montaż) i gdy disa jest podłączona, wyraźnie słychać nawet na niskich obrotach, że jest różnica między wciśnięciem gazu 50% a 100% (typowy stożkowy dźwięk). Na odłączonej disie nie ma jednak czegoś takiego - do 4k brzmi jakby był normalny filtr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wklej te błędy odczytane w inpa, cyferki to nie wszystko. Pokaż korekty paliwowe oraz pracę sond po rozgrzaniu i na wolnych obrotach. 227 i 228 to nie błędy sond tylko zły skład mieszanki a przyczyn tego może być kilka, z reguły lewe powietrze lub pompa paliwa. Nie testuj auta przez odpinanie osprzętu, bo zaraz przepływomierz będziesz wymieniał na dodatek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wklej te błędy odczytane w inpa, cyferki to nie wszystko. Pokaż korekty paliwowe oraz pracę sond po rozgrzaniu i na wolnych obrotach. 227 i 228 to nie błędy sond tylko zły skład mieszanki a przyczyn tego może być kilka, z reguły lewe powietrze lub pompa paliwa. Nie testuj auta przez odpinanie osprzętu, bo zaraz przepływomierz będziesz wymieniał na dodatek.

 

Dzięki za odpowiedź.


Oto świeżutki raport błędów: https://drive.google.com/open?id=18G2PFe986qG6ZjfGOJbMGnq_8g8O9Wq2


Tego 103 wcześniej nie było, pojawił się niedawno. Wszystkie błędy mieszanki pojawiały się tylko jak zostawiłem auto na wolnych obrotach na więcej niż 30 sekund, dochodził do tego check i czasami potrafiło zacząć telepać autem lekko, jakby chodziło na 5 garów.


Tutaj praca sond:

Disa odłączona:


Disa podłączona:



Patrzyłem troszkę dłużej i nic się nie zmienia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziwne te korekty paliwowe (to nie praca sond, swoją drogą je byłoby fajnie zobaczyć - f5), niezbyt spójne z opisem błędów (202,203,227,228), może pod obciążeniem na drodze wygląda to inaczej i same sondy umierają, stąd korekty długoterminowe blisko 0. Masz uszkodzone grzałki w obu sondach przed katalizatorem więc są do wymiany a dzięki nim widać korekty, więc to na pierwszy ogień. Do tego do wymiany termostat ze względu na uszkodzoną grzałkę (tylko behr made in germany, nie kupuj włoszczyzny a to jest już większość na rynku, jak już nie będzie od wroga to zostaje oryginał) i vanos, grzebał tam ktoś? Był regenerowany?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dziwne te korekty paliwowe (to nie praca sond, swoją drogą je byłoby fajnie zobaczyć - f5), niezbyt spójne z opisem błędów (202,203,227,228), może pod obciążeniem na drodze wygląda to inaczej i same sondy umierają, stąd korekty długoterminowe blisko 0. Masz uszkodzone grzałki w obu sondach przed katalizatorem więc są do wymiany a dzięki nim widać korekty, więc to na pierwszy ogień. Do tego do wymiany termostat ze względu na uszkodzoną grzałkę (tylko behr made in germany, nie kupuj włoszczyzny a to jest już większość na rynku, jak już nie będzie od wroga to zostaje oryginał) i vanos, grzebał tam ktoś? Był regenerowany?

 

Sory że tyle nie odpowiadałem, nie miałem czasu za bardzo na grzebanie.


Tutaj praca sond. Od drugiej minuty małe przegazówki i dziwnie to wygląda:



Termostat rzeczywiście niesprawny, temperatura silnika waha się około 85 stopni podczas jazdy. Jeśli chodzi o Vanosa to nic nie wiem niestety, ale nie ma żadnych typowych objawów.


Sprawdziłem sobie wczoraj przy okazji świece. Zauważyłem, że mam 5 cewek Bosch i jedną Beru - wyjąłem tylko jedną pierwszą i cewka ma uszkodzoną gumę na końcu - https://zapodaj.net/705afe4187dd7.png.html.


Świeca wygląda tak (zamówiłem już NGK Laser Platinum):

https://zapodaj.net/e37fbcaaa8d44.jpg.html

https://zapodaj.net/7f90d2f3d3abc.jpg.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ospale reagują na wolnych obrotach więc to potwierdza, że nie są pierwszej świeżości, błędy grzałek i tak kwalifikują je do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Sondy wymienione na ori używki ze złomu, problem zniknął i błędy nie wracają.


Dzięki za pomoc ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.