Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy forowicze.

wiem, że irytującym może być zaczęcie kolejnego wątku o OBD/DCAN itp, ale proszę o wyrozumiałość. Przeczytałem ich sporo i mam mętlik, a dopisywanie pytania na końcu wielostronicowego wątku mija się z celem. Zwłaszcza, że wiele z nich dotyczy wielu modeli BMW. Tak więc sorry :cry2: i do rzeczy.


Mam E90 2008 rok, diesel 2.0 177KM. W przyszłości chciałbym móc poruszać się swobodnie i używać pełnego wachlarza oprogramowania do BMW, ale na razie, w miarę potrzeb, chciałbym zacząć od "prostego" podłączenia się i skasowania błędu. Błąd jaki teraz mam to airbag+pas. Odłączyłem nieopatrznie wtyczkę pod fotelem, ponieważ nie działa mi grzanie. Pojawił się na stałe błąd. Wiem z lektury forum, że żeby to skasować muszę połączyć się komputerem z komputerem.


Mam PC z Win7 64bit.

Znalazłem INPę rzekomo 5.06F z aktualizacją. Zainstalowałem wg kroków w dodanym do niej manualu.

Po zainstalowaniu mam: INPA 5.00 (w info), NCS Expert Tool v4.0.1, Tool32 4.0.3 i WinKFP 32bit version 5.3.1 i EDIABAS 7.3.0. Nie mam bladego pojęcia do czego jest każdy z tych programów.

Wg tego co dowiedziałem się w mnogości informacji:

INPA - podłączenia do poszczególnych modułów, odczyt błędów, kasowanie błędów.

NCS Expert Tool - kodowanie, tj włączanie wyłączanie opcji (światła dzienne itp) poprzez pobranie, edycję i wgranie plików

EDIABAS - program obsługujący w tle komunikację INPA(PC) - Komputer samochodu.

Czy dobrze to rozumiem?


Po odpaleniu INPA nie było danych pojazdów, więc zainstalowałem znaleziony 50.2 SP Daten E89. I w INPA mam już pod F6 - E90. Co prawda pobrałem jakiś LITE bo FULL dla E89 (ponoć E89 = E90) to 4.5GB.


Kolejny krok - kabel.

Mam dwa przewody. Nie dedykowane do BMW - oczywiście mogą nie działać. Na razie zainstalowałem je, sterowniki się wgrały. Kable mam pod COM9 i w OBD.ini w folderze EDIABAS również COM9.

Latency na 1 msec. Po włączeniu INPA, podpięciu się pod OBD i włączeniu zapłonu w aucie (kluczyk wciśnięty, guzik start bez hamulca) nic się nie dzieje. W jednej wersji tutoriala opisane było, że włączyć się ma z INPą EDIABAS Server? U mnie nic takiego się nie pojawia. Battery OFF, Ignition OFF.


Ale OK, powiedzmy, że muszę mieć pewny 100% kabel zanim przejdę dalej a te co mam, są wątpliwe. Co kupić konkretnie? Patrzę i dla wielu BMW mowa jest o OBDII, o DCAN, K+D-CAN... czytałem, że chodzi tu o obsługę pinów 7 i 8 i ew. ich zwarcie we wtyczce, przełączanie,.... ale po 2007 ponoć w e90 były już jakieś inne rozwiązania, znaleźć nie mogę odpowiedzi na pytanie - jakie? Trochę szkoda kasy na próbowanie po kolei wszystkiego z allegro. Na co zwrócić uwagę przy zakupie tego przewodu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.