Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi czy i jak wyjąć turbinę od góry w e87/e90 itp. TYLKO od góry (bez demontażu wydechu, zawieszenia, wchodzenia pod auto itp).


Króciutki opis:


- zdejmujemy wszystkie osłony silnika,

- zdejmujemy rynne z filtrem kabinowym (podszybie), mocowanie przy kielichach odkręcamy, żeby nam nie przeszkadzało, odkręcamy wiązkę elektryczną poprzeczną (lewy kielich),

- wyjmujemy wentylator (lewy górny róg śrubka, prawa strona zatrzask) - więcej miejsca uzyskujemy przez to,

- zdejmujemy osłone filtra powietrza (lewy górny róg - 5 śrubek), wyjmujemy filtr,

- demontujemy egr, przepustnice (polecam oczyścić z nagaru i sprawdzić czy grzybek egr się rusza),

- demontujemy kolektor ssący (łatwy dostęp do śrub), myjemy i czyścimy z nagaru,

- demontujemy wtryski (proszę zaznaczyć sobie kolejność 1-4): odkręcamy doprowadzenie paliwa, wyciągamy zawleczki wtrysków i je odkręcamy,przy wyjmowaniu wtrysku delikatnie kręcimy na boki + podważamy (z czuciem), pamiętając o wyjęciu miedzianych podkładek (jak zostały w środku to polecam jakimś drutem wyciągać),

- odkręcamy pokrywę zaworów (przy okazji jeżeli mamy jakieś wycieki oleju, to wymienimy uszczelkę - 70 zł. w InterCarsie),

- odkręcamy kalektor wydechowy (8 nakrętek 10'' do bloku silnika i 3 śrubki 13'' od turbiny) i wyjmujemy uszczelki kolektora,

- mamy swobodny dostęp do turbiny: odkręcamy mocowanie do dpf (obejma - impus), 2 śrubki mocowania turbiny do bloku silnika (przedłużka z grzechotką zmieści się pod mocowaniem z dpf), 2 śrubki od intercoolera z przodu turbo, UWAGA na doprowadzenie oleju (góra), powrót oleju (odchylić turbo i poluźnić wąż od dołu turbo) i wiązkę z przodu turbo.

- z czuciem wyciągamy turbinę do góry.


Przepraszam za mało fachowy język, ale nie jestem mechanikiem. Ominąłem w opisie kilka drobiazgów jak wtyczki elektryki itp, ale jak ktoś przystępuje to wyciągania turbiny, to raczej da sobie radę.


Narzędzia: grzechotka mała, duża, torxy, imbusy, przedłużki, długie giętkie palce i dużo cierpliwości :-)


Polecam wymienić olej, filtr oleju, filtr kabinowy, filtr powietrza, nowe miedziane podkładki pod wtryski, uszczelkę pokrywy zaworów (jak jest twarda i są wycieki).

Przeczyścić chłodniczkę egr, egr, przepustnicę, kolektory, intercooler.


Jak komuś się mój opis przyda to będę się cieszył, jeszcze raz zaznaczam, że do mechanika mi daleko, więc proszę o wyrozumiałość :-)

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.