Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pytanie za niedlugo bede wymieniał olej w silniku i przy okazji chciałem wymienić płyn w chłodnicy. Kupiłem z liquid moily preparat do czyszczenia układu chłodnicy i mam pytanie zrobić tak że wleje ten preparat odpalam auto na 30 min i potem zlewam caly płyn z chłodnicy i przepłukuje ja wodą destylowana aż woda będzie czysta i wtedy zalewam normalnie prestone tak? Czy podczas plukania mam miec korek odkrecony z dolu żeby odrazu sciekało czy zalać wody odpalić na chwolę i spuszczać tak? I czy ktoś może dokladnie mi powie gdzie jest ten korek zeby zlać cały płyn z chłodnicy?
Opublikowano

Zalać, odpalić na chwilę i dopiero spuszczać. Korek (lub korki - ale w Twoim aucie chyba tylko jeden korek) masz w dolnej części chłodnicy. Szukaj od strony kierowcy. Oryginalnie niebieskie plastikowe z wycięciem krzyżakowym. Do wykręcenia np. monetą lub szerokim śrubokrętem płaskim.

Zachowaj ostrożność:

a) żebyś np ostrym śrubokrętem nie przebił korka. Płyn chłodniczy dość dobrze "klinuje" korek i czasem ciężko jest go ruszyć. Zauważyłem, że jeśli obleję gwint od zbiorniczka wyrównawczego przy wlewaniu płynu to następne odkręcenie nakrętki przychodzi ciężej. To u góry. Ale na dole jst to samo. Sprawdzone na płynie Prestone w żółtym opakowaniu.

b) żebyś przy wkręcaniu nie przekręcił plastikowej tulejki w której jest obsadzony korek. Tulejka jest elementem pośrednim między korkiem a chłodnicą i będzie ciekło jak ją ruszysz.


Link mówi wszystko

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA51-EUR-05-2006-E90-BMW-318i&diagId=17_0323

Opublikowano

Rozumiem a mam takie pytanie bo na reaolem dziwnie zaznaczone jest chodzi i o ta tuleje kupue ja lepiej na zapas sobie drogo nie kosztuje tylko powiedz mi jak mam manualna skrzynię to która będzie do m ke

17107523260

17117521781

I powiedz mi jak zleję płyn już to przeplukac układ wodą zdeferminelizowaną co nie i wtedy zakręcic i zalać plyn już tak? Sorki za błedy na telefpnie jestem

Opublikowano

17107523260


Nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twojego posta. Jak rozszczelniła mi się chłodniczka oleju i rzuciło olej do płynu chłodzenia to robiłem tak:


1. wylałem stary płyn z resztkami oleju. Pamiętaj o odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego (przy spuszczaniu zrobi się podciśnienie i płyn nie poleci).

2. Wlałem wodę demineralizowaną ze środkiem do czyszczenia, odpaliłem auto i odpowietrzyłem układ korkami przy chłodniczce oleju i zbiorniczku wyrównawczym. Potem auto chodziło przez 15-20 minut. Możesz śmiało zrobić kilka kilometrów. Szybciej złapie temperaturę, a chodzi o to żeby termostat się otworzył i woda z płynem czyszczącym poszła długim obiegiem.

3. Wylałem wodę ze środkiem czyszczącym, wlałem wodę demineralizowaną, znowu odpowietrzenie i auto znowu chodziło przez kilkanaście minut.

4. Wylałem wodę z resztkami środka czyszczącego i zalałem płyn chłodzący i znowu odpowietrzenie (chyba to już dziś pisałem :lol: )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.