Skocz do zawartości

[323Ci] Kręci ale nie pali, komputer nie widzi


nesty

Rekomendowane odpowiedzi

Przygoda zaczęła się od zaskoczenia któregoś dnia kiedy po nocce w pracy wchodząc do auta okazało się, że nie pali, a nawet nie kręci, nic kompletnie, pierwsza myśl Aku... Tylko, że kontrolki paliły normalnie nic nie cykało więc było to podejrzane. Podjechał taksówkarz podpiął kabel do aku i zapalił od strzała. Dziwne pomyślałem ( Aku ma 1,5 roku Ori Bosch), ale ok pojechałem do domu. Po tygodniu ta sama akcja. Wchodzę do auta nic nie kręci, wszystko się pali jak ostatnio, myślę sobie niemożliwe, że Aku bo dzień wcześniej zrobiłem nim 200km a noc zimna nie była. Stal tak cały dzień i noc bo nie miałem kabla. Następnego dnia sąsiad miał mnie odpalić, ale wsiadam do auta i zapalił od strzała jakby nigdy nic (WTF?!). Największym błędem było to, że zignorowałem objawy i pojechałem do innego miasta. Godzinę później auto już nie kręciło, co gorsze nawet na kablu przestał całkiem kręcić. Skończyło się laweta na warsztat. Mechanik myślał że rozrusznik. Na krótko złapany kręcił więc nie. Bezpieczniki ok wszystkie. Po długich oględzinach zobaczyliśmy, że na liczniku nie pokazuje jaki bieg wrzucony (automat) na zapłonie. Doszliśmy do sterowników skrzyni okazało się że były zimne luty. Wymieniłem sterowniki, ZACZĄŁ KRĘCIĆ. Ale niestety nie pali. Teraz pokazuje mi na liczniku zębatkę (uszkodzona skrzynia) ale to pewnie błąd do skasowania. Tylko, że jak nigdy przedtem mechanik nie może podpiąć się pod kompa. Nie widzi w ogóle auta. Nie ma INPY tylko jakiś program uniwersalny bardziej, ale zawsze mnie nim podpinali i kasowalismy błędy jak jakieś były.


Moje pytanie, bo już zabrakło pomysłów.. co to może być?? EWS? Immobiliser? Sterowniki silnika? Proszę o pomoc bo auto stoi już 2 tyg i gnije ;(


*Edit: Dziś kolega próbował podpiąć się inpa i innymi programami, niestety żaden nie reaguje. Jedynie inpa widzi że jest włączony zaplon, immobiliser się komunikuje ale przez silnik ani przez skrzynie nie chce się połączyć, wyskakuje błąd komunikacji. Jedyny błąd jaki udało się z sczytać to 244 no CAN id.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak nie ma komunikacji z dme to tu trzeba szukać, zajrzyj do wtyczek sterownika silnika oraz bezpieczników i przekaźników obok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem zestaw dme, ews i pestke z innego auta ale z takimi samymi nr fabrycznymi i też automat.

Po zamontowaniu nie kreci w ogóle i co lepsze centralny zamyka tylko z mojego kluczyka.

Trzeba to jakoś adoptować? Co zrobić po takiej przekładce żeby działało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Centralny prawidłowo że zamyka z Twojego kluczyka, trzeba zakodować nowy by działało zamykanie, co do odpalenia auta to problem z ews lub z kluczykiem ewentualnie ring przy stacyjce do czytania kluczyka uszkodzony podczas wymiany stacyjki.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, pestki nie zmieniaj, jak kupiłeś komplet z kluczykiem to pestka musi być z kupionego kluczyka.



Edit


Teraz dopiero doczytałem że zmieniłeś pestkę bez wymiany stacyjki czyli prawidłowo, koniecznie musisz się połączyć z sterownikiem silnika, jak jesteś z okolic to daj znać pomogę z diagnozą.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, niestety lub stety banalna sprawa, po tym jak kolejny raz nie mogłem podpiąć kompa przewertowalismy bezpieczniki i okazało się że wypalił się jeden odpowiadający chyba za skrzynie biegów oraz komunikację CAN. Po wymianie auto zapaliło bez problemu a komp się połączył.


PS Po wymianie zestawu dme, ews, pestka nie kręcił bo mechanik nie przełożył pestki jak się okazało tylko ja przyłożył. Po przełożeniu kręcił lecz nie palił


PS 2 bezpieniki były sprawdzane chyba ze 3 razy na samym początku zdarzenia ale były ok widocznie przepalił się podczas wymiany sterownika skrzyni i dalszych próbach palenia


Temat do zamknięcia dzięki za uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.