Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam czy ktoś przerabiał taką wymianę? Może sprzedać jakieś know how. Wymieniałem już silnik w Mondeo mk4 i poszło bardzo łatwo, czy w e60 są jakieś pułapki?


Silnik jest do wymiany prawdopodobnie przez uszkodzone pierścienie tłokowe na drugim cylindrze.

Kompresja wyraźnie nizsza na drugim garze, na próbie olejowej leci w górę.


Nie mam za bardzo ochoty go naprawiać, bo licząc totalnie po kosztach, bez rozrządu i wymieniając tylko te pierścienie na drugim garze to i tak jest ponad 2000 złotych. :mad2:, a nie wiadomo co tam jeszcze wyjdzie.

Opublikowano
czy słupki silników 197/231/235 są takie same?

 


Nie są.

 

Czy silniki z e83 lub e90 są takie same?

 

Nie są.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

197/231/235 << inne głowice/wtryski

E83/E90 w porównaniu do E60 mają np inne pokrywy rozrządu/ inny osprzęt.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Wtryski to nie problem, przekładam swoje. Gniazda wtryskiwaczy są takie same. Słyszałem o innych (mniejszych /większych) zaworach w wersji 231/235.


Pokrywy także mogę przerzucić swoje, choć nie ukrywam że chyba będę szukał motoru z e60 żeby nic przy tym nie grzebać dodatkowo.


Może źle zadałem pytanie. Czy założony 231/235 (najlepiej 235 z racji wieku) z tymi innymi zaworami będzie działał z ECU z wersji 197. Czy jest to taka zmiana że ma wpływ na pracę silnika?

Opublikowano

Żeby jak najmniej sie narobić to szukaj silnika 197/231/235 z E60. 231/235 to silniki bliźniacze i maja wieksze zawory niz 197.



Mozesz tez kupić z E90 E65 X3 X6 E66 E63 E64 E70 czy nawet tej E83 byle był 306D3. Wtedy tylko osprzęt ze swojego przełozysz (dekle, miske, pompe olejową, turbo, łapy etc).

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Czyli różnica w rozmiarze zaworów nie gryzie się w żaden sposób z ECU z silnika 197?

Najchetniej wziął bym właśnie silnik z e60.

Najchetniej, najchętniej to założył bym 235 wraz z ECU i jego osprzętem ale to nie wyjdzie tanio, w żaden sposób.

Opublikowano
Czyli różnica w rozmiarze zaworów nie gryzie się w żaden sposób z ECU z silnika 197?

 

Pewnie się gryzie ale co zrobic ;) większe średnice oznaczają większą przepustowość i pewnie mieszanka jest inaczej spalana. Ale pewnie różnica jest mała że raczej niezauważalna ;)

 

Najchetniej, najchętniej to założył bym 235 wraz z ECU i jego osprzętem ale to nie wyjdzie tanio, w żaden sposób.

 


"nowy" DDE i podmiana kodu ISN :cool2: I masz pełnoprawne 235ps.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
A wtryskiwacze piezo?

 

No oczywiście. Chociaż ja bym wolał zatrzymać cewkowe i zrobić chipa (taniej).

 

Czyli nie jest konieczna wymiana immo i stacyjki?

 

Absolutnie nie :shock: ISN klepie się do nowego DDE i robi tylko synchro z CAS i działa. Sam u siebie mam podmieniony sterownik 231ps na 286ps i wszystko chodzi jak sie patrzy. Cewkowe i piezo sterowniki tez można mieszać ze sobą.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Dobrze wiedzieć, dla mnie zawsze wymiana ECU znaczyła wymiana immo i tak dalej. Zatrzymałem się w rozwoju parę lat temu :D

Dam sobie spokój oczywiście z piezo wtryskami bo w mojej 197 niby są w idealnym stanie. Najważniejsze to znaleźć w miarę dobry i w dobrej cenie silnik.

Zaciekawiła mnie oferta gościa z dolnego śląska który naprawia te silniki kompleksowo, wszystko co się da nowe itd.

https://www.olx.pl/oferta/silnik-bmw-e60-e61-e90-e91-x5-e65-3-0d-231km-m57n2-306d3-CID5-IDyB9Pm.html

Jest tylko jeden szkopuł, zabiera mój silnik. A parę groszy zawsze mógłbym z niego odzyskać.


Dzięki za wszystkie informacje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.