Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem a mianowicie po wymianie akumulatora w Bmw zaczęła świecić się kontrolka z literą A w niedomkniętym kółku z wykrzyknikiem, czy wie ktoś o co chodzi? Proszę o pomoc :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie kontrola trakcji, tylko coś ze START/STOP. Zarejestrowałeś wymianę akumulatora. Kupiłeś taki jak powinien być, czyli AGM? Jak tak to podłącz kompa i odczytaj błędy.
Opublikowano
To nie kontrola trakcji, tylko coś ze START/STOP. Zarejestrowałeś wymianę akumulatora. Kupiłeś taki jak powinien być, czyli AGM? Jak tak to podłącz kompa i odczytaj błędy.[/quo

Powiem tak moje auto niby ma przycisk Start/Stop ale nie gaśnie mi przy postoju i tak naprawdę to nie wiem czy ma ten system i jest jakoś wyłączony czy go w ogóle nie miał. Samochód jest z 2008 r 118d mam go od 2 lat i tak naprawdę to nigdy się tym nie interesowałem. Da się jakoś sprawdzić czy ten system ma?

Opublikowano
Pod panelem klimatyzacji powinienes mieć taki guzik na podłużny panelu, znak ten sam co ci się wyświetla. Jeżeli masz ten guzik to masz start stop. Aby auto gasło musi być kilka czynników spełnione i nie może być tez za Goracy czy za zimno. Auto musi być w pełni rozgrzane fest :twisted:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i najważniejsze akumulator musi być sprawny i prawidłowo zarejestrowany. Jak wymueniłeś aku na inny niż masz zarejestrowany to powinieneś go przekodować i zarejestrować. Jak wymieniłeś na taki jak masz zakodowany to powinieneś go zarejestrować. Jak tego nie zrobisz to zajedziesz go dość szybko, bo będzie źle ładowany przez alternator. Skoro się pytasz to pewnie kupiłeś zwykły. AGM kosztuje dwa razy tyle co zwykły.

Przycisk do odpalania z napisem START/STOP to nie system START/STOP. Każde BMW na przycisku do odpalanie ma taki napis. Diesel z 2008 na bank ma system START/STOP, ale sprawdz jak kubaj napisał. Szukasz takiego przycisku co jest po prawej na konsoli centralnej

http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=437254&d=1285909551

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To fota z jakiegoś e92 z roletą z tyłu wysuwaną.
Opublikowano
No i najważniejsze akumulator musi być sprawny i prawidłowo zarejestrowany. Jak wymueniłeś aku na inny niż masz zarejestrowany to powinieneś go przekodować i zarejestrować. Jak wymieniłeś na taki jak masz zakodowany to powinieneś go zarejestrować. Jak tego nie zrobisz to zajedziesz go dość szybko, bo będzie źle ładowany przez alternator. Skoro się pytasz to pewnie kupiłeś zwykły. AGM kosztuje dwa razy tyle co zwykły.

Przycisk do odpalania z napisem START/STOP to nie system START/STOP. Każde BMW na przycisku do odpalanie ma taki napis. Diesel z 2008 na bank ma system START/STOP, ale sprawdz jak kubaj napisał. Szukasz takiego przycisku co jest po prawej na konsoli centralnej

http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=437254&d=1285909551

Faktycznie ma ten przycisk,kupiłem zwykły akumulator muszę teraz wymienić na ten z AGM a czy z jakiejś konkretnej firmy polecasz? Stary był jeszcze oryginałem z BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej jak byś kupił taki sam jak miałeś. Wtedy wystarczy tylko rejestracja wymiany akumulatora. Trzeba to zrobić, bo akumulator będzie ładowany za dużym prądem i ci nowy rozwali.

Jak nie chcesz zmieniać akumulatora i zostawisz ten co kupiłeś, to wystarczy zakodować odpowiedni i żadna z funkcji które potrzebują AGM nie będzie działać i ładowanie przestawi się na zwykły aku. Ładowanie dla AGM jest o około 0,5V wyższe.

A co do aku to ja polecam BOSCH albo VARTE to z tych tańszych i znanych. Oczywiście są też mniej znane, droższe i lepsze, ale za 80AH Boscha AGM zapłacisz pewnie koło 650zł do 700 zł.

Opublikowano
Najlepiej jak byś kupił taki sam jak miałeś. Wtedy wystarczy tylko rejestracja wymiany akumulatora. Trzeba to zrobić, bo akumulator będzie ładowany za dużym prądem i ci nowy rozwali.

Jak nie chcesz zmieniać akumulatora i zostawisz ten co kupiłeś, to wystarczy zakodować odpowiedni i żadna z funkcji które potrzebują AGM nie będzie działać i ładowanie przestawi się na zwykły aku. Ładowanie dla AGM jest o około 0,5V wyższe.

A co do aku to ja polecam BOSCH albo VARTE to z tych tańszych i znanych. Oczywiście są też mniej znane, droższe i lepsze, ale za 80AH Boscha AGM zapłacisz pewnie koło 650zł do 700 zł.

Jeszcze jedno pytanie napisałeś że żadna funkcja która potrzebuje AGM nie będzie działać jak zostawię ten bez AGM. możesz napisać mi jakie to funkcje oprócz Start Stopu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odzyskiwanie energi z hamowania i START/STOP. Reszta powinna śmigać.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Może pomogę, u mnie gdy padł czujnik abs również pojawiła się wyżej opisywana kontrolka, wymiana czujnika u mnie = brak błędu.

Znowu u znajomego w e90 była winna klema ibs

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Ja z kolei mam inny problem z systemem start stop. Posiadam bmw e91 z 2010r i jak je kupiłem to system działał ale od jakiegoś tygodnia przestał się wyłączać na światłach i nawet po naciśnięciu przycisku czyli wyłączeniu systemu nic się nie wyświetla gdzie wcześniej wyskakiwała kontrolka że jest odłączony. Próbuję namierzyć jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za tą funkcje ale nie mogę nic znaleźć. Prawdę powiedziawszy nie przeszkadza mi brak tej funkcji ale denerwuje mnie to że coś nie działa. Wiecie może jak to naprawić
Opublikowano
Sprawdzić akumulator i raczej wymienić, jak jest zbyt stary to nie będzie ten system działał - to jest główny czynnik ale jest masa innych jak Temp. zewnętrzna, wewnętrzna, Temp. silnika itd...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.