Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. rzadko się tu odzywam zazwyczaj jak coś mnie już męczy.


Trafiła do mnie e87 2005r M47 2,0D

W samochodzie przestało działać ogrzewanie fotele prawego.

Bezpieczniki OK 5A od sterowania OK 30A od zasilania OK

Wtyczka pod fotelem ładna czysta

Lewy fotel włancza się na panelu bez problemu w 3 stopniowej regulacji. Prawy nie reaguje jaklby nie było zasilania.

Rozebrałem panel nie widze tam żadnych problemów. JAk włacze zapłon wypne wtyczke z panelu i wepne go sporotem to 3 diody mrugną i zgasną czyli proąd jest i przejście w ścieżkach jest.

Zaczołem grzebac głębiej. Tasma OK KAble OK przejścia na kablach OK


jak włancza się lewy fotel słychac jak tyka przekaźnik ALE nie umiem go znaleźć, Rozkopałem pół deski i słysze że jest jakby pod tunelem. Znalazłem że te fotele maja moduły od podgrzewania. KAżdy fotel swój.

Wie ktoś gdzie one są ?? Może to ten moduł ma to harakterystyczne pyknięcie. Zamieniłbym je wtedy i zobaczył czy fotel ruszy i czy to moduł czy po prostu spaliły sie maty.


Czy poratowałby ktoś pinoutem wtyczki pod fotelem ?? lub schematem ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Byłeś na stronie tis? Masz tam wszystko opisane

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-120d-sha/wiring-functional-info/body/seats/seat-heating-driver-s-side/

W zależności od roku i tego czy masz moduł fas_plx czy nie wybierz odpowiedni schemat i klikaj. Wszystko jest polinkowane i jest pinout. Link jest do strony kierowcy.

Opublikowano

Super dzięki.


Co do modułu nie mam pojęcia. Gdzie miałby się znajdować ??

Auto jest cholernie mocno doposazone. jak na przedlifta w tym roczniku ma chyba wszystko co może miec. fotele full elektryka podgrzewane.


Przekaźnik znalazłem. Niby za sterownie wszystkiego jest odpowiedzialny jeden więc odpada żeby był zepsuty skoro lewy fotel działa.

Modóły są pod fotelami i faktycznie coś tam jest. Wyjme fotele i spróbuje je podmienić jesli będzie się dało i zobaczę.

Chociaz nie do końca rozumiem jednej rzeczy. Bo płytka włącznika podgrzewania działa na zwarcie w zalezności ile razy się zewrze tak działa podgrzewanie. Wygląda to tak jakby tam w ogóle nie było prądu na tej płytce bądź sygnału na który by mógł reagować. Bo skoro bezpieczniki 5A jest OK to powinno się zapalać jeśli 30A byłby spalony to by poprostu nie grzało. Skoro oba są ok to kolejny w schemacie jest przekaźnik. Skoro schemat pokazuje jeden to on tez jest OK bo lewy fotel działa. Dalej jest modół. Przecież sygnał na włącznik lub zasilanie nie leci z modółu pod fotelem.


Fajnie byłoby miec panel na podmiankę bo coś czuje że padł włącznik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym sie przyjzał macie i wtyczce z733. Pin 1 to widze ze minus. Pin 4 to +.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-120d-sha/wiring-functional-info/body/seats/seat-heating-driver-s-side/q-X733.

Zmierz jak wygląda przejście omomierzem, bo to jest grzanie i porównał z drugą stroną. Jest jeszcze czujnik temperatury, na tej macie i też potrafi paść. Z tego co ja myśle to na podstawie informacji z tego termistora grzanie zostaje wyłączone w odpowiednim momencie, żeby jajek nie ugotować. To jest pin 3 tej wtyczki. Ten termistor też potrafi paść. Można go zastąpić ze sklepu. Masz drugi dobry do porównań to będzie ci łatwiej. Tych dwóch rzeczy raczej bym się czepił. Ogólnie z tym napięciem to może być tak, że skoro auto wykrywa, że coś jest nie tak wyłącza te funkcje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.