Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

Aby nie tworzyć dwóch wątków chciałem zapytać kolegów o takie dwa tematy:


temat pierwszy: na zimnym silniku przy ruszaniu z jedynki czuć lekkie szarpanie jakby się miało ruszać np. z 3 biegu i auto miałoby zaraz zgasnąć - po kilkuminutowej jeździe problem znika - było dużo podobnych tematów na forum wszystkie przejrzałem lecz nie udało mi się dopatrzeć jednoznacznej odpowiedzi bo jest tych tematów trochę np. sprzęgło, docisk, dwu masa itd itd.


temat drugi: auto np po nocy gdy odpala się je jakby słychać przez 1 sekundę podczas odpalania przyciskiem start/stop taki głośniejszy odgłos - ciężko to opisać. Po paru minutach jazdy jak się rozgrzeje i wyłączeniu a następnie ponownym włączeniu silnika odpala już cichutko. Zauważyłem, że jak podładowałem akumulator prostownikiem to po całej nocy stania w garażu auto odpalało cicho bez tego charakterystycznego sekundowego odgłosu.

Napięcie akumulatora mierzyłem elektronicznym prostownikiem podłączając klemy do plusa i minusa pod maską auto po całym dniu stania w garażu akumulator w stanie spoczynku miał napięcie 11,8 V czy szykować się na wymianę akumulatora ?

Autko to BMW E87 2005 rocznik benzyna 116i przebieg 97 tysięcy.


Dziękuje z góry za odpowiedzi

Opublikowano

W 2005r to napewno N45B16. Pośredni wtrysk.


Co do tematu pierwszego ja obstawiam docisk.


Co do tematu drugiego to odgłos przypomina szybie drobne delikatne cykanie ??

Opublikowano
Ten odgłos podczas odpalania to jakby taki sekundowy zgrzyt ciężko to opisać. Ale jak się już trochę przejadę zgaszę silnik i zapale za chwilkę jest już ok. To się dzieje jak np. Odpalam auto po całej nocy stania w garażu.
Opublikowano
Nie wiem kiedy była wymiana wiem tylko, że w 2009 auto miało wymieniane napinacz. Ale to nie rozrząd podczas pracy silnika wogóle nie słychać żadnych metalicznych stuków wszystko chodzi cichutko.
Opublikowano

ten napinacz jest wkrecany do silnika. On ma za zadanie napinac łańcuch w fazie początkowej kiedy odpalany jest silnik. Później łańcuch dopina ćiśnienie oleju. Jeżeli on w pierwszej fazie kiepsko trzyma to przy odpaleniu może byc taki dziek

albo kończy się ten napinacz na dole. Wytarta łyżwa i dzwoni już po napinaczu. Ciężko mi wycelować z za monitora zawsze lepiej jak się słyszy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.