Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Silnik 1.6T N13B16, ale sprawa może być podobna w innych benzynowych. Borykam się ostatnio z dziwnym dźwiękiem silnika, głównie po nagrzaniu i podczas obciążenia, słychać, jakby z układu wydechowego przy samej turbosprężarce dziwny warkot, czasem ciszej, czasem głośniej. Im bardziej nagrzany silnik (olej pod 110 stopni), tym głośniej. Podpiąłem się Ista-d, żadnych błędów w dme, w live data jedyne, co mnie zastanawia, to w zakładkach "zanik spalania cyl..." podczas przytrzymania silnika na obrotach ok 2-2,5 tys.rpm, występuje zanik spalania sporadycznie na 2 cyl, trochę rzadziej na 3 i 4 cyl. Powiedzmy, jak trzymam te 2500 rpm przez minutę, to na 2 cyl licznik wskaże 6-9 zaników spalania i znów zaczyna od zera naliczać, natomiast na cyl 3 i 4 doliczy max 2 razy zanik spalania. Podczas jazdy na wysokich biegach z tymi obrotami czuć czasem delikatne poszarpywanie. W ostatnim tygodniu wymieniłem komplet cewek i komplet świec na irydówki NGK, lecz nic się nie polepszyło. Moje typy, to rozrząd (łańcuch lub vanosy), bo ma przejechane 137 kkm, chociaż w ogóle go nie słychać, ani przy rozruchu, ani na gorąco, albo problem z sygnałem z dme do cewek (ale tu chyba byłby błąd w Ista). Na wolnych obrotach komputer pokazuje wałek wydechowy 6 stopni, a wałek ssący -26 stopni, tylko nie wiem, jakie wartości mają być przy sprawnym rozrządzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.