Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


e92 325i n52b25a.


Podczas jazdy z okolic skrzyni wydobywa się szum/wycie/tarcie

-na biegu jałowym podczas przygazówki nic sie nie dzieje

-włączam bieg jade powoli i słyszę takie tarcie

-im wyższy bieg/ szybciej jadę tym to szumienie jest "mocniejsze" i zaczyna tak jakby wyć

-wycie jest słyszalne tylko w momencie "ciągu" auta. np jade na 4 puszcze gaz to wtedy przestaje (słychac tylko szum podobny do tego gdy jade wolno na 1) natomiast gdy dodam gaz tak że auto już "ciągnie" zaczyna znów wyć.

-nie ma znaczenia na jakim biegu jadę, częstotliwość szumienia jest zależna tylko od prędkości (4 bieg 60 km/h wyje tam samo jak 6 bieg 60km/h)

-na wstecznym szumi tak samo jak na jedynce

-teraz najciekawsze, na piątce podczas ciągu wgl nic nie słychać, po prostu jest ok, tylko na piątce. Ale gdy puszce gaz na piątce tak że zaczyna hamować skrzynią/napędem wtedy słyszę szum podobny do tego jak na niskim biegu.


Panowie co to może być?

Mam już prawdopodobnie zużyte łożysko oporowe sprzęgła, bo na jałowym biegu słychać takie delikatne pykanie, a gdy wcisnę sprzęgło to jest cisza. Ale ten objaw miałem dużo wcześniej niż zaczęło wyć.

Może łożysko podpory wału napędowego? Ale to by szumiało na każdym biegu a na piątce mam ciszę.


Proszę o pomoc.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Tak informacyjnie, problem był po stronie skrzyni. Wymieniona na inną- problem zniknął. Ciekawi mnie tylko budowa tej skrzyni. Widocznie 5 bieg musi być na innym wałku skoro tylko na tym biegu była kompletna cisza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.