Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Sprowadzam BMW M6 e64 z USA z przebiegiem 110 tys km. regularnie serwisowany.

Moje pytanie jest co wymienić po zakupie BMW M5/M6 V10 z mocno wadliwym silnikiem S85.


Przeczytałem "całe" forum i w planach mam panewki bo to obowiązkowy element. Olej z najwyżej półki MILLERS NANODRIVE CFS NT+ 10W60. Dodatkowo chce dodać rewitalizator XADO czyli coś jak ceramizator. W teorii przyczepia się do metalowych elementów i zmniejsza tarcie szczególnie przydatne zimą. Używam tego w każdym aucie i nie miałem nigdy z silnikami problemów (może taki fart, że dobre egzemplarze). No ale wyczytałem, że tarcie w tym silniku jest problemem więc może pomóc.


Ale co jeszcze wymienić/zrobić żeby można było bezawaryjnie cieszyć się jazdą i czy w ogóle taka opcja istnieje? Czy vanos może uszkodzić silnik i lepiej profilaktycznie je wymienić/zregenerować czy można poczekać na to aż ewentualnie będą do tego symptomy/powody?


Mocno zastanawiałem się nad tym autem bo jest rewelacyjne pod względem stylistycznym, przyspieszenia i komfortu ale ten silnik...

Jak zrobić żeby cieszyć się jazdą a nie wkur... z ciągłej awaryjności? Jakieś pomysły, podpowiedzi, wskazówki?


Z góry dziękuje.

Pozdrawiam

Marcin

Edytowane przez [email protected]
Opublikowano

To, że to awaryjny silnik to piszą tylko ci co takiego auta nie mieli a wiedzę czerpią z forum, gdzie Kowalski z pojęciem zerowym o samochodach wylewa żale, że silnik się zatarł a on olej zmieniał zgodnie ze wskazaniem komputera, czyli co 25 tys km plus przekraczanie serwisów :)

Problemem wszystkich starszych modeli M są panewki korbowodowe. Należy je wymienić szczególnie jeśli ma się auto z pierwszych lat produkcji. Nowszy model panewek jest już z twardszego materiału. Z tego co się orientuje powinno się wymienić w e60 co około 80k km. Olej wymieniać na dobry 10w60 co 10k km i będzie ok.

Wiadomo auto jak każde inne się zużywa i moga być jakieś inne problemy, typu Vanos, czy jakieś czujniki. Jest to auto zaawansowane technicznie ale nie ma co przesadzać.


Znam przypadki zatarć panewek w tych i nowszych Mkach i zawsze przyczyną była długotrwałe niepoprawne dbanie o auto, tj. przeciąganie serwisów olejowych, kręcenie auta na nierozgrzanym oleju, itp.


Sam mam od blisko 3 lat auto z niby wadliwym silnikiem S63b44. Wymieniłem panewki, autem jeżdżę na codzień po mieście. Zdarza mi się trasa na drugi koniec Polski gdzie w dwa dni robię 1200km i nic się z autem złego nie dzieje.

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.