Skocz do zawartości

[e46 330d] Problem z DSC/ABS - przyhamowywanie podczas jazdy


Wuch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

problem wygląda tak, że podczas jazdy potrafią zacząć migać kontrolki od ABS/DSC (jakbyśmy wyłączali systemy) a samochód zaczyna szarpać. Jakby przyhamowywał którymś kołem. Kontrolki zostają do ponownego uruchomienia samochodu.


Za pierwszym razem jak to się stało odpuściłem gazu i po chwili problem ustał i dało się dalej jechać. Wtedy po podpięciu Inpy wyrzuciło błąd:

- 5E21 Druck Sensor 2 elektrich defekt

od czujnika DSC. Dodam, że jakiś czas temu zmieniałem sensor DSC numer 1, bo też wywalało błędy (ale nie szarpało i nie rzucało kontrolkami). Robiłem też kalibracje. Odczyty z Inpy są prawidłowe a ten błąd już nie powrócił.


Następnie przez 2 tygodnie nie jeździłem. Wczoraj znów zaszalało kontrolkami podczas jazdy i przyhamowywało. Dodatkowo, wydawało mi się że podczas jazdy prędkościomierz opadł na chwilę do zera i wrócił na swoje miejsce ALBO obrotomierz (w tym czasie silnik dalej pracował a ja dalej jechałem - ruch wskazówki był płynny, do zera i spowrotem). Nie skupiłem się na tym do końca i nie jestme pewny na 100% która wskazówka tak zrobiła chociaż mój pasażer twierdzi, że w tamtym momencie powiedziałem o OBROTOMIERZU. Jeśli prędkościomierz, to pewnie czujnik ABS lewy tył, ale jeśli obrotomierz to co?? Na kompie błędy:

- 5E1A CAN DME/DDE signal fehler odczytany z modułu DSC

- błąd czujnika położenia wału korbowego odczytany z DDE

Oba błędy z tego samego momentu, gdy system DSC zaczął szaleć.


Czujnik wału korbowego zmieniany był rok temu, na nowy, oryginał Bosha więc watpie, żeby był uszkodzony. W najbliższym czasie przejade się i sprawdzę prędkości poszczególnych kół, mam nadzieję że to tylko czujnik ABS w którymś kole albo koronka od ABS się wyrobiła.


Co mogę jeszcze sprawdzić, aby dojść do problemu? Mam działającą INPE i ISTE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wygląda na czujnik położenia wału, objawy pasują, wklejaj błędy odczytane w inpa. Jeździj z odczytem prędkości obrotowej w ukrytym menu (test 7.2) i zobaczysz jak będzie problem to nie będzie obrotów i wtedy ta właśnie wskazówka opadnie. Bosch robił te czujniki na pierwszy montaż? Nie wydaje mi się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy kupowałem czujnik, wymieniłem kilka maili z człowiekiem od sklepu czescidobmw.pl i dostałem od niego informację:

 

Czujnik 13627809334 produkuje dla BMW (podobnie jak wszystkie części elektroniczne do silników Diesla z systemem Common Rail) firma Bosch. W związku z tym polecam wybór 'zamiennika' Bosch.

 

Taki też kupiłem i zamontowałem, przy okazji regeneracji rozrusznika. Biorąc pod uwagę moje objawy, mamo obstawiać czujnik wału? Problem wystąpił kilka razy, błąd czujnika wału tylko raz i logistic counter odlicza normalnie, tj. nie pojawił się więcej. Dzisiaj wywale błędy do zera i pojeżdże trochę z podpiętym kompem, sprawdzę prędkość obrotową tak jak mówisz i prędkości poszczególnych kół w INPIe, może uda się dojść do problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Układ wtryskowy i jego czujniki tak, ale tu obstawiałem coś innego, ale skoro taką odpowiedź dostałeś w tym sklepie to tak na pewno jest. Niestety jakość części zamiennych, nawet firm z najwyższej półki, jest coraz gorsza i tu obstawiam przyczynę, test 7.2 potwierdzi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem prawie 100km i w tym czasie tylko raz udało mi się doprowadzić do serii szarpnięć, było ich może ze 3-4 i koniec. Prędkość obrotowa spadła, ale jakby w normie - szarpnęło, trochę zwolniłem. Natomiast wartość nie zanikła, wskazówka też ok pracowała, na inpie też dobre wartości. Te szarpnięcia nie spowodowały zapalenia kontrolek DSC, właściwie nie spowodowały wystąpienia żadnego błędu na komputerze.


Wszystkie czujniki prędkości obrotowej kół pokazywały takie same wartości. Tak samo czujnik skrętu i yaw sensor, wszystko w normie.


Więcej nie udało mi się uzyskać szarpania, a jeździłem po mieście i po ekspresówce, prędkości od 0 do 160 i każdy bieg. Nie mam pojęcia o co chodzi.


Natomiast miałem problem z turbiną - miałem wrażenie, że za nisko doładowuje, samochód okropnie się zbierał (ze 12s do setki), mocniej kopcił. Sprawdziłem błędy po zatrzymaniu i wystąpił jeden:

- DDE 004530 DDE: regulacja ciśnienia doładowania - dodatni uchyb regulacji

Po usunięciu błędu samochód znów zaczął się zbierać i wkręcać na obroty od 2500rpm, tak jak powinien chociaż nie jestem przekonany, że odzyskał w 100% moc to jest duużo lepiej.


Dodam, że jakiś miesiąc temu miałem problemy z błędami:

- DDE 004501 DDE: regulacja recyrkulacji spalin - ujemny uchyb regulacji https://zapodaj.net/7d86381cab31f.png.html

- DDE 004507 DDE: regulacja recyrkulacji spalin - dodatni uchyb regulacji https://zapodaj.net/3c4d132935989.png.html

i również - DDE 004530 DDE: regulacja ciśnienia doładowania - dodatni uchyb regulacji https://zapodaj.net/90987382359bb.png.html


Zmieniłem wtedy wszystkie wężyki podciśnienia na nowe, filterki elektrozaworów podciśnienia zostały wyczyszczone, EGR dostał nowy elektrozawór (schowany pod kolektorem), ten od sterowania turbiną został stary. EGR też wyczyściłem. Jedyne co zrobiłem inaczej, to:

https://zapodaj.net/fea2d46040d12.png.html

- zaślepiłem wężyk nr.10, który dochodzi do sterownika klapek kolektora dolotowego nr. 9. klapek nie mam, a ułamał mi się mocowanie węża w elemencie 9 więc stwierdziłem, że skoro to i tak nie pracuje, to nic się nie zmieni jak po prostu zaślepie ten wężyk i moim zdaniem nie ma to żadnego wpływu na silnik.


Możliwe, że wypada zmienić drugi elektrozawór podciśnienia ten od turbo, skoro taka akcja przy EGR zniosła problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli teraz skup się na ciśnieniu na szynie cr, przyczyną tych szarpnięć może być zawór na pompie cr lub na szynie cr. Co do błędu ciśnienia doładowania to zapewne przetwornik ciśnienia jest przyczyną tego błędu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sorry, jakoś zwizualizowałem sobie inny błąd a Ty podałeś dwa razy 4530. Skup się na nim, czyli pierwszy podejrzany to przetwornik ciśnienia, później problem ze zmienną geometrią.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, wymieniłem przetwornik ciśnienia i znów mam to szarpanie. Zdarza się sporadycznie. Dzisiaj pojechalem na testy i udało mi się je złapać, tym razem nie odpuścilem gazu tylko dalej dodawałem jak szarpało. Wskazówka obrotów zaczęła wariowac, zapaliło lampki od DSC i silnik zgasł - na 5 biegu, koło 80km/h. Błędy jakie wywaliło, to:


- 003E91 DDE: Czujnik wału korbowego

- 005E1A - ABS-DSC: Błąd danych CAN z DME/DDE


Wygląda na to, że czujnik wału niekiedy gubi sygnał - tak jak pisałeś wcześniej. W sumie dziwne, nowy zakładałem prawie równo rok temu, w lipcu 2018. Wątpie, żebym ruszył jego kostke przy zmiane podciśnień - cały jest schowany pod rozrusznikiem, więc nawet tam nie dosięgnąłem. Trudno, wychodzi na to że trzeba zmienić go jeszcze raz.


Gdyby problem był związany z którymś czujnikiem ABS albo koronkami na przegubach, samochód nie powinien się tak zachowywać, prawda? Dopytuję, bo oryginalny czujnik kosztuje 500zł a to nie jest drobna suma za jedną pierdołe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pisz na czescidobmw, kwalifikuje się to na gwarancję. Ewidentnie jest tu problem, wklej jeszcze błąd odczytany w inpa. Jakby to był czujnik abs to byłby stosowny błąd i byłoby to widać w prędkościach kół.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem - na części jest 2letnia gwarancja, jednak oni muszą ten czujnik odesłać do Bosha na testy, bo sami nie mają takiej możliwości i trwa to do 14 dni. Opcje dwie, albo zwrot kasy albo wymiana na nowy. Całych screenów z INPY czy ISTY nie mam. Byłem dzisiaj się przejechać żeby znów je złapać i jak na złość, godzina jeżdżenia i ani razu nie szarpało, zero błędów. Samochód przez ostatni miesiąc-półtora był w zasadzie tyko garażowany, może to ma jakiś wpływ na to zachowanie? Bo jeśli padnięty jest czujnik wału, to uwydatnia się to tak bardzo sporadycznie, że to aż dziwne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Żeby coś więcej powiedzieć potrzebuję screen błędu z inpa, ponieważ to może być problem z wtyczką czujnika, nie styka i stąd błąd.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Spora przerwa w diagnozach, ale póki sezon motocyklowy trwał, miałem czym jeździć. Teraz właściwie już się kończy, więc wyciągnąłem samochód z garażu. Tym razem porządnie szarpnęło mi tylko raz, jak zredukowałem na dwójkę i dodałem porządnie gazu. Pojedyncze szarpnięcie, odjąłem gazu i delikatnie dodałem - dalej bez problemów. Tym razem oczywiście też bez żadnych kontrolek/błędów/skoków obrotomierza. Będę próbował dalej złapać przyczynę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Samochód znów postał tydzień, dzisiaj się przejechałem, trafiłem raz na szarpanie. Na czwórce na niskich obrotach chciałem dodać gazu i zaczęło szarpać i skaczące obroty. Po redukcji na 3 też szarpanie i skaczący obrotomierz. Odpuściłem gaz, zjechałem na pobocze, bez gaszenia chwilę postał i problem już nie wrócił. Mam screena błędu z INPy i ISTy, jeśli ktoś będzie w stanie mi pomóc.


Błąd ISTA

https://zapodaj.net/a6701799efe9e.png.html


Błąd INPA

https://zapodaj.net/f7449975cfe85.png.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jest informacja o złym sygnale, reklamuj czujnik.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trudno powiedzieć, kupiłeś teoretycznie najlepsze co można a i tak długo nie pochodził, zwróć uwagę czy nie ma na nim jakichś uszkodzeń.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem, każdy mówi żeby brać tylko i wyłącznie oryginał chociaż też mi się wydaje, że poprzednio kupiłem najlepsze co mogłem. Załatwię nowy oryginalny czujnik, przebrnę przez ulubiony demontaż kolektora i rozrusznika żeby wymontować stary i będę kontynuował temat. Proszę go nie zamykać, odniosę się do wszystkiego jak uda mi się zwalczyć przyczynę problemów


maniek dzięki za pomoc, dam znać potomnym co z tego wszystkiego wynikło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.