Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,


Od początku:

Samochód miał drobną kolizje - gość z lewoskrętu zagabił się i odbił na pas jazdy na wprost, czyli moj i swoim tyłem zachaczył o przednie lewe koło delikatnie wytrącają samochód z toru jazdy.

Wizualnie poza otarciem na feldze i błotniku nie ma uszkodzeń. Mechanicznie przy wstępnych diagozach nie było nic do czego można się przyczepić poza delikatnym luzem na maglownicy ( który mógłbyć też przed kolizą wyczuwalny - nie można wskazać jednoznacznie, że to uderzenie to spowodowało.


Naprawa:

Samochód był w warsztacie w celu diagnozy i z racji wykrycia tych luzów została:

- regenerowana maglownica

- wymienione przy okazji tarcze i klocki na przód


Po wymianie:

Samochód ściagna w prawo bardzo mocno. Jestem w stanie na 99,99% powiedzieć, że po uderzeniu a przed naprawą auto jeździło prosto.


POMOCY:

- koła były zamieniane aby wyelimiować ich winę

- samochód miał wykonywaną zbierznośc już kilka razy, nic to nie pomagało

- była podmieniana malgownica na inną aby wykluczyć jej awarię

- były zamieniane miejscami amortyzatory aby wykluczyć ich ugęcie ( tylko do diagnostyki bo w F25 lest lewy i prawy )

+ Teraz będzie wymieniana zwrotnica bo być może ona jest krzywa.


Nie rozumiem dlaczego przed naprawą a po kolizji było ok, samochód jeżdził prosto. Po zostawieiu samochodu na na prawę i odebraniu pierwsze co zauważyłem po 100m przejechanych to ściąga strasznie w prawo.


Boję się, że to jakaś pierdoła jest przyczyną a koszty rosną i rosną diagnostyki. Czy możeie coś zasugerować co warto sprawdzić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam


Czy naprawa została przeprowadzona w warsztacie BMW ?


i tak po wymianie elektrycznego napędu należny :


Nach der Montage:


Lenkrad in beide Richtungen auf Anschlag drehen. Die Airbagkontrollleuchte darf dabei nicht aufleuchten

Programmierung/Codierung durchführen

Software Endanschlag einlernen

Fahrwerksvermessung durchführen


Po instalacji:

- Obróć kierownicę do oporu w obu kierunkach. Lampka kontrolna poduszki powietrznej nie może się świecić

- Przeprowadzić programowanie / kodowanie

- Zaprogramować punkty końcowe obrotu kierownicy

- Przeprowadzić pomiar zbieżności kół



EN - 32 13 572 Replace electrical steering box (EPS) (N20/N47/B47)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f25-x3-xdrive28i-sav/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-13-steering-gear-with-power-steering-unit/EO6Zk1ID


DE - 32 13 572 Elektrisches Lenkgetriebe (EPS) ersetzen (N20/N47/B47)

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f25-x3-xdrive28i-sav/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-13-steering-gear-with-power-steering-unit/EO6Zk1ID


..... to jedna ze stu możliwości :cool2:

Pozdrawiam Andrzej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.