Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wziąłem się za naukę kodowania w NCS Expert, chciałbym wyłączyć funkcję KALTUEBERWACHUNG_BLK_H_L + H_R (ponieważ przymierzam się do zmiany zakupionej klapy poliftowej M3 look z lampami LED).


Mój problem polega na wyskakującym błędzie po wybraniu Execute job wywala error: COAPI-2020: SG antwortet nicht : ERROR_ECU_INCORRECT_LEN COAPI-2020: SG antwortet nicht SG_CODIEREN. Natomiast wczoraj przy testach wywalało COAPI-2060: Codierung fehlerhaft (allgemeine) FRM_87, C_C_AUFTRAG: ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUENCE_ERROR


Info:

BMW e90 2.0B 06r.

Komp z Win 7x32

Inpa V5.0.6

NCS V4.0.1

SP-Daten 53.3-E89 (kolejne już tym razem z chomika) wrzucane przez BMW Coding Tool 2.4.0

Kabelek (K+DCAN),cała instrukcja, pliki instalki ze stronki ibmw.info

Konfiguracja sterów ustawiona prawidłowo, profil w NCS skonfigurowany tak jak w sieci lata


Może gdzieś popełniam błąd, lecz kminię od dwóch dni, testowałem wiele możliwości, szukam na necie lecz nadal brak rezultatów. Może z FA powinienem pokombinować (podkreślam uczę się i jeszcze nie rozkminiłem tych kodów FA..)

A robię to tak:

Odpalam NCS Expert- ładuję profil Expertenmodus- F1- F3- E89- CAS- Back- F4- F4 Odpalam NCS Dummy- LOAD FSW_PSW.TRC- Filterek Trace File- Filetr- zaznaczam w KALTUEBERWACHUNG_BLK_H_L nicht_activ, oraz KALTUEBERWACHUNG_BLK_H_R nicht_activ- Export FSW/PS- Nie zamykam, lecz minimalizuję NCS Dummy- w expercie F2- wybieram SG_Codieren- F3 i bummm error już wyczerpałem wszystkie kombinacje, które przyszły mi do głowy.

Edytowałem "ręcznie" FSW_PSW, lecz nadal lipa, chodź przy pierwszych testach gdy zmieniałem również ręcznie BLINKIMPULS_WARNBLK na wert_03 nie waliło błędu, było coding ended lecz nie dokonywało zmian po wtórnym zczytaniu nadal wert_01 (pewnie moduł nie ma możliwości zmiany akurat tej oto wartości na wyższą częstotliwości blinków awaryjnych).


Dlatego proszę Wasz o pomoc, chciałbym zmienić lampy bez lutowania rezystora, to takie słabe trochę jest..

Opublikowano

Zrobiłem upgrade modułu FRM i przypisałem do niego numer Vin były same kropki (w CAS są zaś same zera).

Był u mnie ziomek z e87 i bez problemu udało się zakodować w NFRM składanie lusterek przy otwieraniu zamykaniu. Czyli komp wraz z oprogramowaniem pracuje prawidłowo.


Co mogę jeszcze zrobić?

Czy olać temat i kupić używany FRM2?


Wczoraj zmieniłem lampy przód na U-type z ksenonami (których wcześniej nie miałem).

Przerobiłem przewody bo w nowych masa była wyprowadzona na inne piny, lampy świecą prawidłowo na wyłączonym silniku, lecz gdy odpalę ksenon miga jak strobo i gaśnie: wywala błąd: Dipped beam right/ left failure!


Teraz serio proszę Was o pomoc..

Opublikowano

Dobra udało się, mogę już kodować FRM, wystarczyło przed SG_Codieren włączyć zapłon. :mad2:

Teraz potrzebuję info, które wartości zmienić by xenony nie gasły po 20s na włączonym silniku.

Ktoś podpowie, czy dalej tworzyć śmietnikową rozkminę?

Dopisuję do FA(o ile jest to właściwa wartość dla xenonu) $522, potem FA_Writen dla FRM zapisuje, lecz gdy dodaję nową wartość do CAS nie chce zassać, to może byś spowodowane brakiem VIN sprawdzając w Inpie?

Chciałbym zmodyfikować CAS, niestety brak mojego ZB_Number na liście w WinKFP, sprawdzę na innym pakiecie SP.


Udało się, wystarczy dopisać do VO/FA $522, w FRM FA_Writem- Excute Job, potem przekodować pustym PSW_PSW.MAN i śmiga (do CAS nie dodałem FA, bo wywala błąd, lecz na niego przyjdzie czas).

Teraz muszę rozkminić manualne poziomowanie lamp (zero reakcji), na trybie auto ustawia lecz wydaje mi się, że za wysoko wali po oczach innych. I oczywiście pojechać na kalibrację xenonu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.