Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Problem wiele razy już poruszany na forum , ale po przecvzytaniu kilku postów mam jeszcze kilka pytań.

- czy piasta koła przód w e-32 jest napewno nierozbieralna ( czy nie można zmienić samego łożyska) nowe piasty są dość drogie

- jakiej firmy zamiennik no i jakie koszty

-czy dam sam radę zmienić

Bardzo proszę o odpowiedzi osób które uporały się z tym problemem lub mają jakieś doświadczenia w tej sprawie

Pozdrawiam

TOMEK[E32]730
Opublikowano

Panowie ponawiam prośbę o pomoc bo sprawa jest dość pilna.

Łożysko buczy coraz mocniej a ja potrzebuję auto na codzień więc coś muszę zaradzić, a nie chcę wyrzucić kilku stówek jeśli nie muszę.

Napewno ten temat ktoiś przerabiał więc proszę o wklepanie kilku słówek na zadane wyżej pytanka.

Z góry dzięki i pozdrawiam

TOMEK[E32]730
Opublikowano

Witam.

Niestety nikt nie podał mi żadnych informacji :( ale za to ja chętnie podzielę się nimi na temat piasty przedniej w e-32 ponieważ jestem już na półmetku remontu ów elementu. Myślę że te informacje przydadzą się osobom których będzie dotyczył problem wymiany piasty. Coprawda jestem dopiero na półmetku prac ale już mogę się podzielić myślę że cennymi informacjami.

Oto one:

- piasta przednia w e-32 jest faktycznie nierozbieralna, znajdują się tam dwa łożyska kulkowe z czego jedno jako jedną z bieżni ma obudowę piasty( stąd nie można wymienić samego łożyska)

 

- do odkręcenia piasty potrzebny jest klucz nr.46 a nie jak pisał jeden z kolegów w innym poście nr 52( może były dwa rodzaje)

 

-myślę że osoba która ma trochę smykałki i pojęce o mechanice może sama we własnym zakresie dokonać wymiany tej piasty. Do tego potrzebne jest demontarz koła i zacisku hamulcowego oraz tarczy hamulcowej. Potrzebna jest klucz 46 (jest problem bo w kluczu o tym wymiarze jest większy kwadrat z tyłu niż w kluczach mniejszych), potrzebny jest takrze ściągacz do łożysk no i kilka standardowych kluczy

 

-najlepsze jest to że samo odkręcenie piasty jak i demontaż łożyska poszedł banalnie prosto i lekko (śmiem twierdzić że było to najlepiej schodzące łożysko w mojej krótkiej amatorskiej karierze MECHANIKA)

 

- dla zainteresowanych- udało mi się dostać takową piastę z orginalnym łożyskiem SKF w cenie 270 pln co jest ceną dużo niższą od sklepowych włącznie z inter cars :mrgreen: i to mnie cieszy najbardziej

 

Zachęcam wszyskich majsterkowiczów do samodzielnych prac przy swoich autkach tak żebyśmy nie dali się naciągać pseudo mechanikom partaczom w tym kraju :mrgreen:

Pozdrawiam....

TOMEK[E32]730
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

zapewne jest to ta sama piasta co w e34 :evil: wiec i ja mam problem bo zaczyna mi sie odzywac lozyskko :!: :!:

tyle ze problem ma inne podloze bo scielo mi wewnetrzna strone opony !!! wiec zakladam ze kat pochylena jest za duzy. lub to wina nieodpowiedniego cisnienia w oponie , jej szybszego zuzycia co pociagnelo za soba zuzycie lozyska ????????

Wiec szykuja sie wydatki!!!!!!!!!!!!!!!!!! BMW

BMW jest tanie dla bogatych

http://img102.imageshack.us/img102/1093/copyright6phpki9.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.