Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie jakie powinno być napięcie ładowania w naszych samochodach?

W ukrytym menu podczas jazdy pokazuje od 12,3V do 13V.

Podczas hamowania silnikiem napięcie skacze do 14,5-14.7.

Czy to nie za mało? Diagnostyka nie pokazuje żadnych błędów. Samochód ładnie odpala.

Opublikowano

Agm. Poczytałem na forach. Ładowanie powinno być około 14,5.

Dlaczego inpa, ista nie pokazuje błędu. Samochód zachowuje się jakby wszystko było w porządku. Ostatnio mam problemy z active steering. Dlatego zacząłem szukać możliwej przyczyny. Diagnostyka pokazuje błędy w komunikacji ze sterownikami. Założyłem inną klemę ibs Nic to nie zmieniło. Ładowanie w przedziale 12.2-13.

Opublikowano
Jakiś czas temu miałem skoki napięcia ładowania więc postanowiłem odłączyć IBS i pojeżdzić tak.Ładowanie było stabilne ale tylko 14v.Po tygodniu podłączyłem IBS i zrobiłem wymiane akumulatora w inpie i na początku miałem identyczne objawy ładowania jak u ciebie ale po przejechaniu okjoło 100km wszystko sie unormowało.Dawno odłączałeś kleme IBS?Akumulator masz sprawny?Activ stering i problem ze sterownikami to ewidentnie wina akumulatora jakby był za słaby tylko pytanie czy dlatego że jest za słabo ładowany czy kończy żywot.Sprawdz też jaki masz akumulator zakodowany w aucie.
Opublikowano (edytowane)

Akumulator wymieniony półtora roku temu, zakodowany jako AGM.Bez ładowania pokazuje napięcie 12.6v więc wydaje się że nic mu nie dolega.

Klemę wymieniłem na inną(kupiłem używaną) w piątek. Przejechałem na niej około 50km.Co ciekawe od razu po wymianie wykonałem próbną jazdę i ładowanie było stabilne 14.5v. W sobotę rano odpaliłem i wrócił stan jaki był przed wymianą.

Co mogę zrobić? Odłączę ibs tak jak Ty i zobaczę co to zmieni (czarny scenariusz jest taki że ten kupiony ibs jest wadliwy).Tylko dlaczego inpa czy ista nie pokazuje błędu klemy IBS? Czy jest możliwe że nie działa on prawidłowo i diagnostyka tego nie pokazuje? Mam drugi akumulator praktycznie nowy tyle że nie AGM. Podłączę go i zobaczę jaki to będzie miało wpływ.

Majek23 dziękuję za pomoc.

Edytowane przez Big Snoop Dogg
Opublikowano
Ja też nie miałem błędu związanego z IBS-em jak miałem skoki napięcia czy po podłączeniu IBS-u objawy jak u ciebie.Dopiero gdy odłączyłem IBS i jeżdziłem tak przez tydzień to inpa pokazywała błąd.Ostatnio robiłem krótkie przebiegi i auto stało 2 dni w garażu póżniej odpaliłem,przejechałem 2km,zgasiłem i po odpaleniu wyżuciło błąd activ stering i napewno to było spowodowane słabym akumulatorem także u ciebie też będzie podobnie.Jeżeli jesteś pewny że aku masz sprawny to proponuję odłączyć IBS pojeżdzić tak i obserwować ładowanie a póżniej podłączyć i zrobić wymiane aku i reset IBS-u w inpie.Ewentualnie podłącz ten drugi aku i zobacz czy błedy lub połaczenie ze sterownikami będą dalej.Spróbować możesz to nic nie będzie cie kosztować.Daj znać póżniej.
Opublikowano
Wymiana IBS-u nie wymaga kodowania. Po każdej wymianie akumulatora na taka sama pojemność musisz w inpie zarejestrować wymianę bateri i zresetować poprzednie dane IBS (nie pamietam ale fachowo to się nazywa chyba reset histogramu) w inpie w zakładce IBS. Chyba ze zmieniasz na inna pojemność to wtedy przekodować w CAS i zmienić w FA ale ty pisałeś ze masz dobrze zakodowany aku. Zrób wymianę i reset w inpie i poobserwuj ladowanie.
Opublikowano

Zrobiłem wszystko tak jak mówiłeś . Wypinanie IBS nie ma żadnego znaczenia . Podczas jazdy czy na postoju napięcie oscyluje między 13.5-14.5 . Błąd active steering pojawia się z IBS i bez niego . Akumulatora nie wymieniałem ponieważ wydaje się być w porządku . Po wyłączeniu zapłonu jest 13v potem schodzi do minimum 12.5 .

Jedyne co mi przychodzi do głowy to wadliwy regulator napięcia, alternator lub coś jest nie tak z wiązkąmi przewodów maglownica-sterownik . Regulator wymieniałem dwa lata temu , alternator mam od nowości czyli 170 k przebieg .

Opublikowano
No to lipa faktycznie. To ja już niestety nie pomogę. Może ktoś miał taki przypadek I się wypowie. Czytałem gdzieś nie dawno ze jak regulator napięcia jest wadliwy to ładowanie przekracza 15v ale może tez działa w druga stronę czyli ładuje słabiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.