Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, z góry zaznaczam iż wiem, że podobne tematy już są, zapoznałem się z nimi ( nawet na róznych forach ), lecz uważam że każdy samochód może mieć indywidualne problemy pasujące do objawów innych.

Tak więc wszystkim którzy mają zamiar podpowiedzieć mi o : :search: od razu mogę podziękować i odpuście sobie, bo tak naprawdę nic tym nie wnosicie ;]


Wczoraj podczas delikatnej trasy ( około 150 km ) auto na powrocie spadło z mocy, nie było jakiegoś szarpnięcia czy huku, po prostu z 120-130 km/h spadło do 100-110 i nie szło podkręcić silnika powyżej 2,1-2,3 tys. obrotów, do tego auto strasznie zaczęło kopcić po dodaniu gazu. Kolor jasno niebieski, stwierdziłem, że dostała oleju, więc dalszej jazdy zaprzestałem. [ Jakieś 200-300 metrów od momentu spadku mocy ].

Odholowałem auto pod dom, bo moich dwóch mechaników do końca tygodnia jest zajebana innymi gratami. Sprawdziłem i w kolektorze dolotowym było trochę oleju, jednak jego stan jest okej, raczej za dużo go nie ubyło.


Parę godzin wcześniej auto też przymuliło na 3 czy 4 biegu, przy chyba 3 tysiącach obrotów ale redukcja na niższy bieg wszystko załatwiła i auto dalej śmigało.


W większości przypadków była to sprawka, kończącej albo już skończonej turbiny i ja obstawiam, że w moim przypadku to też jej sprawka, lecz gdy brałem auto jakieś 2 miesiące temu, sprzedający twierdził iż auto miało podobny problem, była wyciągana turbina, która podobno była w idealnym stanie, a problem sprawiała zapchana odma.

Czy zapchana odma, bądź EGR ukazywała by podobne objawy, albo może wtryski ? Czy raczej na 100% to sprawka turbiny, która miała prawo już się skończyć ?


Dodam iż w momencie spadku mocy, żadna kontrolka się nie zapaliła.


Auto to E46 320d. 110kW z 2002r.


Pozdrawiam i z góry dziękuje za te pomocne odpowiedzi! :cool2:

Edytowane przez Fufu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak już nie chce Ci się pisać w istniejącym temacie, o czym jest mowa oczywiście w regulaminie, to chociaż zatytułuj go zgodnie z nim :roll:

Sprawdź błędy i jak będzie problem z ciśnieniem doładowania to turbina. Jakby to był czarny dym to możnaby podejrzewać nieszczelność dolotu a tak to raczej nic innego poza turbiną.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.