Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

A więc Panowie mam do Was prośbę opisze wszystko w jednym poście, jakieś półroku temu kupiłem E90 320i 150KM manual 2005r., jestem po wymianie uszczelniaczy zaworowych (palił olej) teraz czujnik wacha się między pół a prawie max, więc chyba jest dobrze, oraz kpl. sprzęgła. Lubie jak wszystko jest na tip-top, a więc na co zwrócić uwagę dalej? Za niedługo wymieniam wszystkie filtry plus oleje włącznie z separatorem oleju dla spokoju, olejem w skrzyni i dyfrze. Jakieś wskazówki ?

Teraz opiszę dolegliwości na dzień dzisiejszy:

- stuk delikatny przy wrzucaniu 1-szego biegu, oraz czasami przy zmianie z 1-2

- oraz przy każdym odpuszczeniu gazu na biegu jest lekkie szarpnięcie, i troche wachają się obroty, jeśli puszczam powoli gaz to nic nie szarpie

Opublikowano

Jest zawór cdv przy wysprzęgliku? Zmieniałeś płyn hamulcowy?

Stukać może dyfer co jest częste w tych beemkach. Skoro robiłeś sprzęgło to skrzynia raczej była badana na zużycie? Zostają jeszcze półosie ale obstawiam dyfer. Sprawdź w jakim stanie jest olej. Jak nie huczy a ma luz na wałku atakującym to może uda się ciut dokręcić śrubę na tym wałku. Ale niech to zrobi ktoś z głową. Jak to nie pomoże to remont dyfra minimum 1k.

Opublikowano
Jest zawór cdv przy wysprzęgliku? Zmieniałeś płyn hamulcowy?

Stukać może dyfer co jest częste w tych beemkach. Skoro robiłeś sprzęgło to skrzynia raczej była badana na zużycie? Zostają jeszcze półosie ale obstawiam dyfer. Sprawdź w jakim stanie jest olej. Jak nie huczy a ma luz na wałku atakującym to może uda się ciut dokręcić śrubę na tym wałku. Ale niech to zrobi ktoś z głową. Jak to nie pomoże to remont dyfra minimum 1k.

 

Miałeś tak samo? Oleje będę za jakiś tydzień wymieniał, jeszcze doszły mnie słuchy, że może to być łącznik gumowy lub/i tuleje z tyłu, co myślisz o tym ? Jak szlak trafił dyfer to słabo :mad2: on nie wyje ani nic. Jak sprawdzić czy ma luz na wałku atakującym? Mam w sobote dostępny kanał, trzeba coś rozbierać czy jak?



EDIT: Wiesz to nie jest szarpnięcie, że gały wychodzą :lol:, tylko odczuwalne lekko

Opublikowano

Stukał mi dyfer. Dźwięk metaliczny. Czuć na wałku tym wchodzącym od wału. Jedek stuk przy ruszaniu do przodu lub tyłu i czasem przy zmianie biegu.

Ale wiadomo że może być i inny problem.

Dyfer jest na wierzchu więc nic nie trzeba rozbierać. Łącznik elastyczny wału też trochę widać.


Co do obrotów warto sprawdzić uszczelki na elektrozawórach vanosów i tak jak wspominałem "zawór cdv"

Opublikowano
Stukał mi dyfer. Dźwięk metaliczny. Czuć na wałku tym wchodzącym od wału. Jedek stuk przy ruszaniu do przodu lub tyłu i czasem przy zmianie biegu.

Ale wiadomo że może być i inny problem.

Dyfer jest na wierzchu więc nic nie trzeba rozbierać. Łącznik elastyczny wału też trochę widać.


Co do obrotów warto sprawdzić uszczelki na elektrozawórach vanosów i tak jak wspominałem "zawór cdv"

 

A w zaworze CDV co sprawdzić ?? Z tego to patrzyłem jak wygląda nie ma się co tam zapsuć za bardzo

Opublikowano
Sprawdzić czy jest. Może ktoś usunął albo rozwiercił

Ale efekt byłby taki że sprzęgło bierze szybciej i mniej płynnie niż z zaworkiem. Może płyn hamulcowy stary.


Ciężko takie szarpnięcie ocenić na oko.

 

Dzięki za info ! W sobotę będę ogarniać najprawdopodobniej to się podzielę informacjami :D może komuś na przyszłość się przyda

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.