Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Pacjent to BMW X5 E53 3.0 DIESEL 2002rok ( werjsa sport )

Mam ( chyba ) nietypowy przypadek. Mianowicie wyjechałem sobie na wczasy 500km w jedną stronę, na miejscu zrobiłem kolejne 100km i wszystko ze skrzynią było ok, nic się nie działo, biegi zmieniała bardzo płynnie, ( skrzynia GM 5 biegów, nie wiem jeszcze dokładnie modelu gdyż nie jestem w stanie tam spojrzeć. ) Podczas powrotu jakieś 150km do domu, na autostradzie przy prędkości około 110km/h nagle zrzuciła bieg na "3" i komunikat trans. prog. failsafe no wiadomo tryb awaryjny...... zjechałem na parking zgasiłem auto odczekałem 5 minut następnie odpaliłem i błędu nie było lecz po ruszeniu nadal elegancko zmieniała biegi do momentu "3" gdyż dalej nie przerzuca po dzień dzisiejszy.

Poczytałem tutaj większość wątków i widzę iż nikt takiego problemu nie miał.

Reasumując:

Odpalam auto elegancko rusza, ma moc, nic nie puka nic nie stuka, tylko nie wrzuca już na 4 i wyżej.

Dochodzi do 3 biegu i gdy jest czas na 4 wyskakuje tryb awaryjny. Bardzo oczekuje na waszą pomoc, ponieważ jestem z autem uwięziony w UK, angielscy mechanicy to odrazu chcą skrzynie wymieniać nie sprawdzając zupełnie nic. Znajomy podłączył auto pod kompa i wyskoczył błąd 52.

Dzięki za udzielenie odpowiedzi.

Opublikowano
bo mozliwe ze sprzegla badz jakies tarczki ktore odpowiedaja za dany bieg ci sie posypaly i dlatego w danym momencie wywala ci blad skrzyni. Jak padnie kosz forwardu w 4.4 to tez mozna jechac ale skrzynia musi wbic na wyzszy bieg odrazu i jak sie powoli rozpedzimy to mozna i 100 km jechac. Skrzynie gm sa dosyc tanie tyle ze czesto maja po 500 000 km zrobione i wiecej ;) Jak nie masz zamiaru jezdzic tym autem nastepnych 3 lat to szukaj uzywki od kogos zaufanego.
Opublikowano

Dzięki za opowiedź.


Tylko że to się stało nagle, bez żadnych uprzedzeń.

Jeden, dwa, trzy elegamcko ( i powolny rozbieg i pełna moc bez efektów )i bummmmm tryb awaryjny.

Szukałem na zagranicznych forach ten kod 52 i piszą że to jakiś zawór czy coś.....

Nie chciałbym oddać auta w ciemno do naprawy, bo wiadomo jak to jest dziś z mechanikami......

Najciekawsze to jest to, iż nic nie hałasuje, pracuje idealnie do momentu próby ( w sumie to nawet nie próbuje przewalić na 4 ) przeskoczenia na bieg wyżej.

Wszystko ( na teraz wszystko to jest trzy biegi ) pracuje idealnie tj. do przodu, do tyłu, P ...........

Zupełny brak oznaki uszkodzenia mechanicznego ( tak mi sie wydaje z względu na brak jakichkolwiek odgłosów metaliczych i tym podobnych )

Czy możliwe jest jakieś uszkodzenie elektryczne ( dodam, że odszukałem kod 52 na amerykańskich stronach i mówią one o jakiś zaworach "SOLENOID VALVE" )

Opublikowano
u mnie w tej skrzyni 3.0d 2003 tez tak mialem, jechal tylko do 3 biegu i tryb awaryjny, nie wiem jakie bledy bo oddalem do naprawy odrazu i okazalo sie ze sie ukrecil walek w skrzyni naprawa 7tys

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.