Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!


O samochodzie: BMW F10, 2.0 Diesel N47 135 kW, 2011 rok, automat, aktualny przebieg około 202 tys km, auto z polskiego salonu, serwisowane do końca w ASO, pełna dokumentacja przebiegu (teoretycznie). Przy około 186 tyś, pękł łańcuch: Wymiana silnika, wtryski fabrycznie nowe, regenerowana turbina, wymiana EGR (z przebiegiem 60 tyś.), wgrany nowy soft (nie wiem po co).


Historia jest trochę dłuższa, ale w efekcie auto wali cały czas błędy:


1. 245400 Układ filtra cząstek minimalna różnica ciśnienia poniżej

2. 25c800 Ciśnienie zwrotne spalin z filtra DPF: pomiar poza tolerancją

3. 245700 Układ filtra cząstek stałych: filtr cząstek stałych mocno zatkany


Auto nigdy nie wyświetliło kontrolki "DPF" na liczniku. W momencie kiedy wyskakują powyższe błędy silnik podnosi swoją temperaturę o kilka stopni co jest widoczne na wskaźniku temperatury na desce.

Błędy wyskakują co kilkaset kilometrów, nie jestem w stanie dokładnie stwierdzić co ile. Raz przy przebiegu autostradowym błędy wyskoczyły po około 1000 km, tak jakby chciał uruchomić procedurę wypalania filtra i coś poszło nie tak - zauważyłem to bo nagle temperatura silnika zaczęła wzrastać.


Co zrobiłem żeby to naprawić:

1. Wymiana czujnika podciśnienia DPF zamiennik - błędy powróciły

2. Czyszczenie filtra DPF przez profesjonalną firmę, DPF wskazywał fabryczne wartości - błędy powróciły

3. Wymiana czujnika podciśnienia DPF z serwisu BMW wraz z gumową rurką łączącą - błędy powróciły

4. Wymiana filtra DPF od innego sprawnego samochodu który nie walił błędami - błędy powróciły


W tej chwili wysłałem wtryski (z przebiegiem około 20 tyś) do Genesis turbo Oleśnica w celu sprawdzenia czy napewno są ok. Dodatkowy objaw: ostatnio miałem problemy z zapaleniem samochodu przy około +3 st, raz zapalił i nie palił na wszystkie cylindry, raz dusił się po dodawaniu gazu.


Pytanie czy to może być problem z EGR? Przepływomierzem? Czy jest sens wymienić te elementy na fabrycznie nowe?


Kilka warsztatów samochodowych powiedziało mi "że tak ma być", "że przy tym przebiegu to normalne i mam się nie przejmować" ???????? Takie podejście jest dla mnie nie do zaakceptowania. Rozmawiałem już chyba z każdym warsztatem na śląsku i nikt nie chce mi pomóc bo nie wiedzą co z tym zrobić....


Naprawdę szukam pomocy wszędzie i chętnie zapłacę za rozwiązanie problemu. Będę wdzięczny za każdą rade.

Opublikowano

sypanie takimi błędami, nie odpalanie czy przyduszenie- to nie jest normalne. Mam tan sam silnik i 380tyś przebiegu i ani razu nie miałem i nie mam takich objawów.


PS- ja ze Śląska jeździłem serwisować do Ślusarczyka do Tarnowa- nigdy nie zawiedli, więc może spróbuj do nich zadzwonić, pogadać z Panem Jakubem (nie są najtańsi, za to rzeczowi i dają gwarancję na wykonaną usługę)


Pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano

Podzielę się z wami jak wstępnie udało mi się opanować temat po prawie 3 latach. Po ostatnich zabiegach przejechałem 1500 km i nie mam żadnych błędów w silniku.


Więc ostatecznie jest u mnie tak:


1. Silnik nie trzymał temperatury i nie jestem w stanie stwierdzić co było tego przyczyną bo różne warsztaty wymieniały wszystko po kolei i nie było żadnych efektów, aż za którymś razem odebrałem auto i było ok. Obstawiam nową kompletną pompę wody z termostatem (Wymiana samego termostatu nie przynosiła efektów. Termostat jest osadzony w pompie i była teoria że może coś gdzieś puszczać.).

2. Wymieniłem kolejny raz EGR tym razem na fabrycznie nowy z salonu BMW (po rabatach około 650 zł).

3. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin też na fabrycznie nowy z salonu BMW (około 120 zł).

4. Miałem problem z wężykami podciśnienia (te w czerwonym oplocie) do sterowania min. zaworem chłodnicy EGR, były sparciałe i wymieniłem.


Powodzeniam i pozdrawiam

Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.