Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od jakiegoś czasu mam problem z szarpaniem auta przy zimnym silniku. Kiedy trochę pochodzi i się rozgrzeje problem znika. Najbardziej jest widoczny kiedy odpalę auto i powiedzmy wkracza na 3000-4000 obrotów i zaczyna szarpać - jakby brakowało mu mocy, mechanik po podłączeniu do kompa stwierdził wypadanie zapłonów - nie pokazało mu bezpośrednio cewki, chodź dużo poczytałem, że to może być to albo świece - świece wymieniłem na dniach, ale problem pozostał natomiast cewki, podobno jedna jest w dobrym stanie pozostałe 3 są chropowate i nadają się do wymiany czy to faktycznie może być ich wina?

Czy ktoś miał podobny problem i wie jak się z tym uporać, bo jest to męczące, nawet kiedy trzeba kogoś wyprzedzić i przyśpieszyć zaraz do odpaleniu auta a one odmawia posłuszeństwa.

Opublikowano
No właśnie tak jak mówie swiece wymieniłem na oryginalne takie jak fabrycznie były montowane nowki wszystkie, natomiast cewki mechanik powiedział że 3 nadają się do wymiany jedna jeszcze ledwo daje radę. Czyli może faktycznie po tej stronie leży przyczyna? Wcześniej jak poczytałem wymiana cewek z reguły pomagała. Ja jestem totalnym laikiem dlatego pytam :)
Opublikowano

Cewki to element eksploatacyjny więc rzadko ale jednak należy je wymieniać. Sprawdź na nich datę produkcji. Najlepiej wymień komplet.


Problemów z prądem nie masz ? Przy wyższych obrotach zapłony są częstsze więc i prądu potrzeba więcej.


Cewki sprawdź tak: Jadąc drogą ze sporym wzniesieniem przy prędkości np 40km/h włącz 5 bieg i gaz w podłogę. Jak zacznie szarpać to powinien się pojawić check z opisem który cylinder nie dopala.

Opublikowano
Pokazało konkretnie 4 cylinder, ale sam mechanik mówi, że z pozostałych 3 jedna jest w jeszcze nadającym się do jazdy stanie a reszta do wymiany tak czy siak i poleca mi wymienić wszystkie od razu i być na czysto - szczególnie, że już zamówiłem używkę żeby podmienić ją na 4 cylindrze, ale okazała się całkowicie niesprawna i musiałem założyć starą i zabulić za robocizne 120zł...
Opublikowano

Stare cewki miały na końcówce "zamek" jak w kluczu grzechotce dzięki czemu bardzo dobrze trzymały się świecy. Nowsze cewki mają inną budowę i zdążyło mi się źle docisnąć cewkę przez co nie przekazywała ładunku na świecę. Ale myślę że mechanik powinien to zrobić dobrze.

Jakiej firmy kupisz cewki ? Pamiętaj że świece są dużo tańsze i jeżeli budzą podejrzenie to również należy je wymienić żeby nie popsuły nowych cewek.


Edit: przeczytałem że świece wymieniłeś. Podaj jaki model oraz ilość elektrod i odstęp między nimi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie zasadnicze jakiego silnika to dotyczy :roll: jeżeli to n43 lub n53 to przyczyną zapewne jest wtryskiwacz. Cewkę z 4 cylindra zamień z 3 i sprawdź czy błąd przejdzie, to powinien zrobić mechanik na początku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Silnik n46, nie zrobił trgo na bank z cewkami tej zamianki bo nawet mi nie powiedział. Co do samych świec tak jak pisalem wszystkie wymienione na jakieś tam lepsze i fabrycznie montowane w tym modelu więc świece odpadają.
Opublikowano
Stare cewki miały na końcówce "zamek" jak w kluczu grzechotce dzięki czemu bardzo dobrze trzymały się świecy. Nowsze cewki mają inną budowę i zdążyło mi się źle docisnąć cewkę przez co nie przekazywała ładunku na świecę. Ale myślę że mechanik powinien to zrobić dobrze.

Jakiej firmy kupisz cewki ? Pamiętaj że świece są dużo tańsze i jeżeli budzą podejrzenie to również należy je wymienić żeby nie popsuły nowych cewek.


Edit: przeczytałem że świece wymieniłeś. Podaj jaki model oraz ilość elektrod i odstęp między nimi.

 

Cewki miał mechanik się dowiedzieć jakie kupować, bo myślał o ngk albo beruu ale na oryginałach nie ma firmy jakiej są produkcji tylko logo bmw więc jeszcze nie wiem.

Natomiast nie wiem jak sprawdzić to o co pytasz, bo jestem laikiem. Chcesz model świec, bo nawet nie wiem jak się do nich dobrać mam je zabudowane chyba?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Osobom o podobnym problemie podpowiem tylko, że wymiana świec i cewek na nowe na niewiele się zdała dalej jest to samo i problem polega na czymś głębszym - teraz będę sprawdzał vanos, bo podobno jednej osobie z forum właśnie ta część wadziła a działo jej się to samo - ten sam silnik i model bmki co mój. Oddaje ją w najbliższym czasie na diagnozę do chłopaków którzy pracowali w Niemieckim serwisie bmw.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.