Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Mam opony na zimę, Concinentala (chyba, sprawdzę dokladna nazwę potem) R16, 205/55 na zimę, opony po DOTcie są z drugiej połowy 2015 roku, bieżnik dobry, Janusz sprzedałby jako nowe, ale mam z nimi problem. Wystarczy odrobinka świeżego śniegu (3-5cm?) i w niektórych sytuacjach nawet kontrola trakcji nie wyrabia lecę bokiem jak na łyżwach, mimo że nie chce (wiem, dziwne :p)



Niby nic dziwnego (prawda?) ale w tym roku strasznie długo przeciągnąłem zmianę kółek z letnich, więc zahaczyły już o pierwsze śniegi pod koniec listopada, i ślizgały się nie gorzej niż te "zimowe".

(R17, 205/55 przód, 225/45 tył, początek 2017 roku o ile mnie pamięć nie myli)


Próbowałem nawet drastycznie obniżyć ciśnienie do 2.1 przód i 2.3 tył, ale nie pomogło.


I teraz mam do Was pytanie - czy tak powinno być? Nie ukrywam że to moje pierwsze doświadczenie z RWD więc nie mam do czego porównać, wcześniejsze FWD którymi jeździłem radziły sobie na cieńszych i mniejszych kółkach, ale miały miejsce mocy, no i silnik dociskał oś napędowa. A może to ja źle jeżdżę? Nie ukrywam że "udaje" mi się czasem rzucić lekko tyłem (tzn ja nie chcę, samochód sam gubi przyczepność) na zakręcie jadąc jakieś 70-80, i przed zapoznaniem się z lampą ratuje mnie tylko kontrola trakcji i/lub lekka kontra z mojej strony. Czy może te 205 są za małe dla 177km (wersja e82, coupe, nie hatchback) i czy zmienić lepiej te zimówki na jakieś szersze siedemnastki?


Ewentualnie jakie powinno być ciśnienie , bo tabelka na progu nie rozróżnia zimowych a letnich opon.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety nie dociśnięta tylna oś powoduje że zimówki muszą mieć spory bieżnik żeby dawać radę. Rocznik nie jest zły a jaka wysokość bieżnika. Nie pllecam próbować do iążać piachem tyłu czy cegłami, bo będzie latał jeszcze gorzej. Ja mam 143KM z lekkim chipem i riczne nokiany. Jak normalnie jedziesz jest ok. Wiadomo, że jak sciśniesz to mieli i kontrola trakcji się odpala.
Opublikowano

Nie no, źle się wyraziłem. Opony są z 2015, ale z tego co mi mówił gość które je dorzucał, leżały przez jeden sezon. Bieżnika nie mierzyłem ale wygląda na 6mm, może w porywach do 7. Ale wiek robi swoje, w następnym roku, max za 2 lata pewnie trzeba będzie się przerzucić na coś innego, dlatego długo planowo się zastanawiam się czy nie kupić felg i opon 17tek a te opchnac z felami.


Wracając do tematu, ma ktoś jakis patent z ciśnieniami na zimę?

Opublikowano
Opony nic innego, przed sprzedażą e87 jak śnieg sypał to bałem się jechać 40km/h bo miałem już takie słabe opony a samochód latał po całej szosie, nie było mowy o wyjechaniu z podjazdu czy pod górkę bez dobrego rozpędu i nawet z rozpędem były problemy takie że... po przesiadce na F21 kupiłem nówki nokiana wr3 i samochód jak przyklejony do śniegu góry, wznosy, śnieg, lód, ruszanie pod górę w środku drogi z mega wznosem wszystko bez problemu przy rwd i 224km, teraz mam je już 3 sezon i wiem, że będzie to ostani bo już zaczyna częściej trakcja się świecić przy samochodach RWD OPONY TO PODSTAWA, tyle w temacie. :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.