Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!


Stałem się posiadaczem E91 320d z automatyczną skrzynią biegów i DPF.

Samochód został zakupiony od 1 właściciela, generalnie zadbany, ale podczas diagnostyki przy zakupie wyszło "kilka" defektów.

Były to: uszkodzony przepływomierz, uszkodzone koło pasowe, napinacz paska, paski, czujnik ciśnienia doładowania, nieszczelny kolektor dolotowy, uszkodzony termostat.


Samochód był dość słaby, tłumaczyłem to sobie powyższymi usterkami. Spalanie w trasie powrotnej wynosiło 13L.


Po zakupie zrobiłem "duży serwis", tj, wymiana wszystkiego co powyżej, nowe uszczelki kolektora,wymiana wszystkich filtrów, odmy, oleju, czujnika doładowania, termostatów.


Po wyjechaniu z garażu samochód bardzo odżył. Powyżej 3 tys obrotów przyśpiesza fenomenalnie, wszystkie wibracje zniknęły, silnik pracuje równiutko, wtryski na przelewach i w INPIE ideał.


Niestety pozostał następujący problem: Spalanie średnie wynosi 13L, a turbina nie ładuje prawie wcale do 2700 obrotów. Auto totalnie nie ma dołu, ciśnienie na listwie i przepływka ok, doładowania brak. Powyżej 2700obrotów jedzie jak burza.


Czy to wina turbosprężarki? Może sterowanie? Jest jakaś możliwa diagnoza bez wyjmowania turbo? Może jakiś problem z DPF?


Pomożecie? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

późne wstawanie turbo może być efektem źle ustawionego sterowania zmienną geometrią a dokładnie długości cięgna (na filmie)



możesz to sprawdzić INPĄ podczas jazdy - live data

albo apką Btool, tworzysz plik *.csv i wrzucasz loga na https://log.malonetuning.com/upload

Opublikowano


możesz to sprawdzić INPĄ podczas jazdy - live data

 

Możesz mi powiedzieć w jaki sposób mogę zweryfikować działanie zmiennej geometrii przy pomocy INPA? Chodzi o próbę wysterowania ręcznego i obserwację cięgna?

Czy jest jakaś inna metoda?


Czy winny może być czujnik ciśnienia doładowania? Zakupiłem nowy, ale niestety zamiennik febi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

porównujesz ciśnienie doładowania zadane/aktualne podczas jazdy na 3 biegu od 1500rpm do 4000rpm z gazem w podłodze

najlepiej zainstalować sobie jakiś program do nagrywania pulpitu na kompie w postaci filmu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czujnik doładowania możesz sprawdzić - włącz zapłon ale nie odpalaj silnika i zobacz jakie masz cisnienie doładowania w INPIE, jeśli będzie w granicach 900-1000 to wszystko ok
Opublikowano
porównujesz ciśnienie doładowania zadane/aktualne podczas jazdy na 3 biegu od 1500rpm do 4000rpm z gazem w podłodze

najlepiej zainstalować sobie jakiś program do nagrywania pulpitu na kompie w postaci filmu

 

W takim razie wieczorem zrobię logi. Natomiast logowałem już auto w ten sposób i do 2700 obrotów cały czas brakuje 1 bara ciśnienia. Czyli jeśli INPA chce 2500 to jest 1500. I tak cały dół jest pozbawiony przy pełnym obciążeniu 1 bara ciśnienia doładowania. Samochód pod górkę w zasadzie nie przyśpiesza kiedy na 4 biegu wciśniemy gaz przy 1700 obrotów. Ewidentnie widać jakby kulała zmienna geometria, tylko zastanawiam się czy można jakoś zweryfikować czy winne jest jej sterowanie czy sama turbina (łopatki zapieczone).

Opublikowano
Możesz wsadzić rękę do cięgna i spróbować ją rozruszać

 

Zdam relację koło 22-23 ! Narazie bardzo dziękuję za wskazówki ! :cool2:

Opublikowano
Masz niedoładowanie, możesz na próbę wkręcić kapturek o 1/4 obrotu i znowu testować

 

Właśnie teraz zauważyłem, że mój post się nie dodał.


Napiszę więc raz jeszcze.

Po przekręceniu kapturka o 1/4 obrotu jest kosmiczna poprawa. Auto wstaje już od 2100 obrotów i nie przeładowuje. Zachowuje się zupełnie inaczej.

Czy mam schodzić z kapturem niżej co 1/8 obrotu najlepiej i szukać idealnego ustawienia?

Wychodzi chyba na to, że ktoś źle wyregulował geometrię...

Opublikowano
najlepiej robić to sprawdzając ciśnienia doładowania w live data żeby nie przesadzić

 

Sprawdzam ciśnienia apką Btool. Chcę schodzić w dół, tak aby nie przeładowywało i budziło się wcześniej.

Nie sądziłem że 1/4 obrotu regulacji będzie miała tak kolosalne znaczenie dla pracy turbiny...

Opublikowano
a jednak :D apkę masz po kablu czy ELM327?

 

Apka jest niestety po ELM327, ale mam też kabel z inpą.


Kurczę po 2 dniach testów jednak nie jest tak kolorowo.

Myślałem że ustawiłem w miarę dobrze, tj. auto ładowało od 2000 obrotów ale brakowało w całej skali po 0,2-0,4 bara.

Niestety po 2 dniach jazdy na takim ustawieniu znów coś się zepsuło i znów turbina nie ładuje od 2.000. Dodatkowo dodam, że nic się na cięgnie nie odkręciło... :mad2:


Ciężki temat z tą geometrią...

Opublikowano

Panowie

Mamy podobne problemy. Ja też mam problem z mocą / przyspieszeniem na niskich obrotach, do 2000 obr/m. Auto mam od niedawna, więc "uczę się".


Mam taką prośbę. Auto moje jest z automatyczną skrzynią biegów. Jak wymusić 3-bieg, aby zrobić test od obrotów biegu jałowego do 4000 RPM na 3 biegu? Zgodnie z zaleceniami, ktoś tak gdzieś podał na forum, że tak należy testować.

Być może to jest sprawa trywialna, ale nie wiem jak to w praktyce zrobić. Zapewne w opcji S/M położenia skrzyni biegów.


* Maciek320D - pozdrowienia!

ZYGI-BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jednak :D apkę masz po kablu czy ELM327?

 

Apka jest niestety po ELM327, ale mam też kabel z inpą.


Kurczę po 2 dniach testów jednak nie jest tak kolorowo.

Myślałem że ustawiłem w miarę dobrze, tj. auto ładowało od 2000 obrotów ale brakowało w całej skali po 0,2-0,4 bara.

Niestety po 2 dniach jazdy na takim ustawieniu znów coś się zepsuło i znów turbina nie ładuje od 2.000. Dodatkowo dodam, że nic się na cięgnie nie odkręciło... :mad2:


Ciężki temat z tą geometrią...

jak po ELM327 to wiesz że są opóźnienia i najlepiej jest to sprawdzać po kablu

może za dużo dokręciłeś?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.