Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika N42


mavim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Proszę o pomoc w ustaleniu co jest nie tak z moim silnikiem, który szczególnie na wolnych obrotach działa przy niezmiennych obrotach dość nierówno.

Niby obroty są stabilne ale czuć, że coś jest nie tak. Lekko drży. Dodatkowo z rury wydechowej wydobywają się spaliny dość białe. Nie jest to biały dym ale taki siwy jakby para wodna. Z góry zaznaczam, że wody w układzie chłodzenia mi nie ubywa, więc pewnie to wina złego spalania.

Kiedyś mechanik stwierdził, że na 4 cylindrze jest problem z nieregularną pracą wtrysku ale same wtryski są sprawne. Chyba w drugim cylindrze mechanik uznał, że też czasami wtrysk jest podawany nieregularnie. Mechanik sprawdzał kompresję w cylindrach i uznał, że może super nie jest ale na pewno jest dobrze. Wymienił dwie cewki, które jego zdaniem już przestawały trzymać parametry i komplet świec ale to nic nie pomogło. Pamiętam, że jak wykręcał stare świece to ta w czwartym cylindrze była bardziej okopcona od reszty.

Ostatnio sprawdziłem w programie INPA pracę cylindrów i faktycznie odczyty przy czwartym cylindrze są inne niż przy reszcie.

Wiem, że INPA nie wyrzuca żadnych błędów wiec dla komputera w samochodzie wszystko jest ok ale czuć, że jest coś nie tak.

Skoro komputer steruje wszystkim do dlaczego z czwartym cylindrem sobie nie radzi, jak reszta jakoś przędzie.

Nie rozumiem tego i proszę o pomoc w ustaleniu co może mieć taki wpływ na złe sterowanie komputera wtryskami.

3bdbb1cdbb19.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sama benzyna? Nagraj pracę sond, korekty paliwowe oraz masę powietrza na wolnych obrotach i po rozgrzaniu przez 15-20 sekund, później dodaj gazu i znowu 15-20 sekund.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz kompresje jeszcze raz wez wydruk.Uszczelka jak padnieta to wcale nie musi polykac sprawdz czy po dluzszej jezdzie jak zgasisz auto nie syczy cos kolo korka od zbiorniczka plynu ja tak jezdzilem przez 10 tys az padla calkowicie.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.